Patch Notes 2015/08/18 のバックアップ(No.1)


General

Diablo III Rewards

   Add Diablo to Your Hero Collection
       Diablo IIIとDiablo III: Reaper of Soulsのプレイヤーは、本パッチが適用されてから3週間以内にHeroesにログインするとHeroes of the Storm内でDiabloを獲得する。
   Malthael's Phantom
       Season 4開始後、Diablo IIIのSeasonal characterをレベル70にしたプレイヤーは、 Heroes of the Storm内でMalthael’s Phantomを獲得する。
   Portrait Border & Pennant
       Diablo III players who reach Player Level 12 in Heroes of the Stormでプレイヤーレベルが12に到達したDiablo IIIプレイヤーは、Diablo III内で新たなHeroes-themed Portrait BorderとPennantを獲得する。

Kill 50 Treasure Goblins!

   新しいSpecial Event Questが追加された:Kill 50 Treasure Goblins
       Eternal Conflictイベント中に、Nexusから鬱陶しいTreasure Goblinを50体倒したプレイヤーには、そのヒロイズムを讃えスペシャルportraitが贈られる! 

New Portrait Rewards

   多くのportraitが報酬として追加された。以下のヒーローの組み合わせでヒーローレベルが10になったときアンロックされる:
       Diablo Villain Collection – Diablo, Leoric, The Butcher
       Diablo Heroes Collection Series 1 – Nazeebo, Sonya, Valla
       Diablo Heroes Collection Series 2 – Johanna, Kharazim
       StarCraft Rebels Collection – Kerrigan, Raynor, Tychus
       Swarm Evolution Collection – Abathur, Zagara
       Night Elf Betrayer Collection – Illidan, Malfurion, Tyrande
       Reign of Chaos Collection – Arthas, Jaina, Thrall, Uther
       Stormstout Collection – Chen, Li Li
       Undercity Collection – Stitches, Sylvanas
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新Hero

KharazimがHeroes of the Stormに追加された。

   Radiant Dash (Q)
       Jump to an ally or enemy. Enemies are immediately hit with a Basic Attack. Stores up to two charges. 12 second cooldown per charge.
   Breath of Heaven (W)
       Heal nearby allied Heroes, granting them a 10% Movement Speed bonus for 3 seconds.
   Deadly Reach (E)
       Your next Basic Attack increases your Attack Speed and Attack Range by 100% for 2 seconds.

Heroic Abilities

   Seven-Sided Strike (R)
       Become Invulnerable, striking 7 times over 2 seconds in a large area. Each strike deals 7% of the target’s maximum Health as damage, and prioritizes the Hero with the highest remaining Health.
   Divine Palm (R)
       Protect an allied Hero from death. The next source of fatal damage within 3 seconds is prevented, and the target is instead healed for a large amount.
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Art

General

   何体かのHeroとSkinのショップ内での見た目が向上した。

Heroes

   Ancientも大喜び! Sonyaのダンスアニメーションが新しくなった。
   以下のヒーローとスキンの見た目が向上した:
       Tychus, Master Tychus Skin,and all Skin Variations
       Murky, all Murky Skins, and all Skin Variations
   以下のヒーローは顔のアニメーションが更新された:
       Sgt. Hammer
       The Butcher
       Tychus

Hero Abilities

   多くのヒーローアビリティが最適化された。
   以下のヒーローアビリティとTalentは見た目が変更されたか、より向上した:
       Brightwing – Revitalizing Mists (Talent), Spell Block (Talent), Unstable Anomaly (Talent)
       Illidan – Sweeping Strike (W), Metamorphosis (R)
       Tyrael – Judgment (R), Sanctification (R)

Skins

   The Demonic Tyrael SkinがNexusに帰ってきた!
    Demonic Tyraelは、加えてアビリティの見た目もテーマによりマッチするように変更された。
   Blood Elf TyrandeもNexusに帰ってきた。加えて、アビリティの見た目がテーマにマッチするように変更された。
   War World Sgt. HammerはNapalm Strikeの見た目がテーマによりマッチするように変更された。
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Shop

Bundles

   Dynamic BundleがHeroes of the Stormのゲーム内ショップに追加された。
   New Bundles
       Jade Dragon Kharazim Bundle 期間限定で追加された。
       Prisoner Tychus Bundle 期間限定で追加
       Conquest Bundle
       Domination Bundle
   Bundle Removals
       Nexus Bundleは本パッチが適用されてから1週間で削除されるが、それまではDynamic Bundleとして購入可能である。

Heroes

   Kharazimがゲーム内ショップに追加された。

Mounts

   新Mounts
       The Treasure Goblin Mountが期間限定で追加された。ゴールドでのみ購入可能。
       Malthael’s Phantomが追加された。 Diablo III Season 4でSeason Characterをレベル70にすることで入手可能。
   Mount削除
       Nexus Bundleに含まれるThe Nazeebra MountがNexus Bundleとともにショップから削除される。

値段変更

   Brightwingの値段が7,000 Gold、$8.49に減少。

スキン

   新スキン
       Jade Dragon Kharazim
       Kharazim Master Skin
       Prisoner Tychus
   復活したスキン
       Demonic Tyrael
       Blood Elf Tyrande
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サウンド

Battlegrounds

   Additional new music tracks have been added for the Infernal Shrines Battleground.

Heroes and Skins

   Tyrael’s Sanctification and Judgment Heroic Abilities have received updated sound effects.
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User Interface

Dynamic Bundles

   Bundles that contain three or more items are now listed as Dynamic Bundles in the Shop.
       A Dynamic Bundle’s price will be automatically reduced if the player already owns one or more of the items that are part of that Bundle.
       Two-item Bundles are not dynamic, and players will be unable to purchase a two-item Bundle if they already own one of the items it contains.
   Check out our recent blog on Dynamic Bundles to learn more about this new feature.

In-Game UI

   Ability & Activated Talent Hotbars
       The Ability Hotbar has received new art, and is now more visually compact.
       The Activated Talent Hotbar has received new art, and its buttons are now slightly larger.
   Nameplates & Status Bars
       Hero nameplates will now display the following status effects: Polymorphed, and Stasis
       Hero Status Bars have received additional polish and improvements.
           The color of allied Health bars has been changed from green to blue.
           Hero Health bars now more clearly denote 1,000 and 250 Health segments.
           Shields will now appear white, rather than blue, on Hero Health bars.
           Damage, damage over time, and quick Healing effects are now much easier to distinguish on Health bars.

Game Server Selection

   Players may now select which game server they’d like to play on by selecting it from the Preferred Game Server dropdown on the Language and Region options menu.
       This setting will default to Best Match, but players may wish to change this if they notice connection issues when playing on a specific server.
           Please note: As we continue to improve and expand our game sites, Best Match will provide the best play experience for most players. If you are not experiencing issues, it is highly recommend that you leave this set to Best Match.
       If players in a party have conflicting server preferences, the server that is most commonly selected among the party’s members will be used.

Player Reporting

   New Report Categories
       Reporting Options have been reworked, and now include categories for Abusive Chat, AFK/Non-Participation, and Intentional Feeding.

Ranked Play

   Hero and Team League are no longer separated in the out-of-game menus, and can now be found using the new Ranked page on the Play screen.
   Placement Rank
       All players’ Hero and Team League ranks have been reset with today’s update.
           Please Note: Matchmaking ratings have not been reset.
       A new placement system has been added
           All players must now play 20 placement matches in order to receive an initial ranking for Hero League or Team League.
       Read our recent blog on Ranked Play Updates to learn more about Placement Matches.
   Hero League
       Hero League is now limited to a maximum party size of four players.
   Team League
       Five-player parties will now be automatically queued for Team League when attempting to find a Ranked match.
       The ability to create a named team has been removed, while this feature undergoes additional review.
           Players who have spent Gold to create named teams in the past will have that amount of Gold returned to them in the days to come.
       Team League draft lobbies will still use the First Come First Served draft format.
       Team League will still use a separate matchmaking rating (MMR) from Hero League.
           However, because Team League parties do not have static rosters, Team League MMR will now functions much like it does for Hero League. This means that each player’s Team League MMR is based on their own individual performance in Team League matches.
   Read our recent blog on Ranked Play Updates to learn more about Placement Matches, as well as Hero and Team League updates.

Versus A.I.

   A difficulty dropdown has been added to the Versus A.I. screen, which can be used to switch among five different A.I. difficulty settings: Beginner, Recruit, Adept, Veteran, and Elite.
       Please note: Elite A.I. development is not yet complete, and improvements are slated to arrive with a future game update.
       A.I. teammates will mirror the difficulty selected for A.I. opponents.
       When playing in a party, only the party leader may change the A.I. difficulty setting.
   When attempting to find a Versus A.I. game with human allies, the matchmaker will work to find other players who have selected the same A.I. difficulty level.
       If it takes too long to find a suitable match, the matchmaker will expand its search to include difficulty levels above and below the player’s selection.
       If the human players on a team had selected a variety of A.I. difficulties, an A.I. opponent of each selected difficulty will be used for that game.
           For example: If two players selected Adept A.I. and three selected Veteran, the game will be filled with two adept and three veteran A.I. opponents.
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Design & Gameplay

Ability Power Gains

   Developer Comments: This change was aimed at removing odd gameplay where a Nazeebo player may actually want to sacrifice his or her Gargantuan for a more powerful one. This occurred if players kept a summon alive for a very long time and gained Ability Power via Talents, like Gathering Power, as this increase in Ability Power was not passed onto the Summon. Short term summons or persistent effects will still take a snapshot of your current Ability Power at the time they are cast, and apply the bonus for the complete duration of the effect.
   To clarify the rules for temporary Ability Power gains, the following rules have been added:
       For permanent or very long duration pets or persistent effects, their damage and maximum Health will now update dynamically when Ability Power is modified. This includes:
           Abathur's Monstrosity
           Nazeebo's Gargantuan (with the Humongoid Talent)
       For short duration pets or persistent effects, their damage and maximum Health should snapshot based upon the Ability Power of the character when they are cast. This includes:
           Jaina's Water Elemental
           Sgt. Hammer's Blunt Force Gun
           Tychus' Drakken Laser Drill

Bonus Effects from Kills

   Developer Comments: This change will not have a major impact on today’s gameplay and was mostly done for consistency  on how these type of talents worked. In the future, it may allow us to develop Battlegrounds with many small minions (think Haunted Mines) and not have to worry about special casing Seasoned Marksman so it doesn’t get out of control. 
   Talents and Abilities that gain bonus effects from kills will now only trigger from Minions and Mercenaries, and will no longer gain benefit from killing neutral Mercenaries, map event creatures, summoned units, etc.
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Battlegrounds

Battlefield of Eternity

   When Immortals that are battling at the center of the Battleground swap locations for the first time, the Heaven Immortal will now always travel to right, and the Hell Immortal will always travel to the left.

Tomb of the Spider Queen

   Developer Comments: A small number of Tomb games tend to run significantly longer than intended, so we altered the scaling of the Spider mechanic to prevent drawn out stalemates in the late game. Our hope is to see shorter matches overall.
   Increased the damage and Health scaling of Webweavers and their minions by 50% past the 15 minute mark.
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Talent Edit

Bolt of the Storm Edit

クールダウンが40秒から70秒に増加。

Cleanse Edit

もはや対象を1秒間Unstoppableにすることはない。
今やRelentlessを2秒間対象に付与する。 (CCの効果時間が50%減少。)

Focused Attacks Edit

ヒーローを攻撃したときのみ効果が発動する。

Gathering Power Edit

5%の初期アビリティパワーが削除された。
ヒーローキルごとの獲得アビリティパワーが2%から1%に減少。
死亡時に失うスタックが全てから半分(切り上げ)に変更。

Imposing Presence Edit

攻撃速度低下が50%から40%に減少。
攻撃速度低下は、Imposing Presenceを取得していない対象に攻撃をすると解除される。

Mercenary Lord Edit

あなたの周囲に居るボスでない傭兵の与えるダメージが50%増加。あなたが、ミニオンと傭兵から受けるダメージを50%減少させる。
Superiorityの機能がMercenary Lordに追加された。現在以下のヒーローが所持している:

       Anub'arak, Arthas, Azmodan, Gazlowe, Nazeebo, Sonya, Stitches, and The Lost Vikings

Seasoned Marksman Edit

ヒーローキル時に獲得できるスタックが2から3に増加。
ミニオン、キャプチャー済みの傭兵、ヒーローの死亡時のみスタックを得られる。

Superiority Edit

このTalentは削除され、能力はMercenary Lordに統合された。

ヒーロー Edit

Falstad Edit

  • Mighty Gust (R)
    クールダウンが50秒から40秒に減少。
    スロー時間が2秒から5秒に増加。

Jaina Edit

  • Ring of Frost (R)
    クールダウンが100秒から80秒に減少。
  • Water Elemental (R)もはやWater Elementalを召喚した場所に、Chillもダメージも与えない。

Kael'Thas Edit

  • Spell Shield (Talent)は削除された。
  • Arcane Barrier (Talent)
    シールドの効果時間が3秒から6秒に増加。
  • Verdant Spheres (Trait) (D)
    • Sunfire Enchantment (Talent)
      ダメージが78 (+16 per level)から85 (+18 per level)に増加。
  • Flamestrike (Q)
    ダメージが74 (+20 per level)から80 (+22 per level)に増加。
    • Mana Tap (Talent)
      今や対象が死亡するごとに、固定値ではなく5%のManaを回復する。Ignite (Talent)は削除された。
    • 新Talent (Level 16): Fury of the Sunwell
      Flamestrikeをキャストすると、最初の爆発から1秒後に2度目のFlamestrikeがキャストされる。
  • Living Bomb (W)
    DoTが60 (+18 per level)から60 (+22 per level)に増加。
    爆発ダメージが30 (+9 per level)から30 (+11 per level)に増加。
    • Fission Bomb (Talent)
      ダメージボーナスが75%から30%に減少。
      今や追加で爆発範囲を30%増加させる。
    • Pyromaniac (Talent)
      tickごとのクールダウン解消が1秒から2秒に増加。
    • Backdraft (Talent)
      スローが40%から50%に増加。
      スロー時間が2.5秒から2秒に減少。-
      Gravity Lapse (E)
      射程が25%増加。
    • Gravity Throw (Talent)はLevel 16からLevel 13に変更された。
  • Pyroblast (R)
    射程が20%増加。

Kerrigan Edit

  • Seasoned Marksman (Talent)は削除された。
  • Focused Attack (Talent)は削除された。
  • Searing Attacks (Talent)は削除された。
  • Sprint (Talent)は削除された。
  • Blood for Blood (Talent)は削除された。
  • 新Talent (Level 13): Queen’s Rush
    4秒間移動速度が25%増加する。また、Hero Takedownを獲得すると自動的にこの効果が発動する。
  • 新Talent (Level 16): Essence for Essence
    ヒーローのHealthを10%吸収する。加えて、2倍の量のAssimilation Shieldを獲得する。
  • Assimilation (Trait)
    • Lingering Essence (Talent)
      Assimilation Shieldの効果時間が12秒から20秒に増加。
    • 新Talent (Level 7): Assimilation Mastery
      Assimilation Shieldが展開されている間、Health RegnerationとMana Regnerationが100%増加。
  • Ravage (Q)
    ダメージが50 (+20 per level)から60 (+22 per level)に増加。
    Manaコストが75から50に減少。
    • Clean Kill (Talent)
      今や追加で次のRavageのダメージも20%増加する。
    • Adaptation (Talent)
      味方へ飛び込んだ場合、RavageのManaコストの半分が返還される。
    • Eviscerate (Talent)
      射程ボーナスが25%から40%に増加。
  • Impaling Blades (W)
    Manaコストが60から75に増加。
  • Primal Grasp (E)
    射程が20%増加。
    Manaコストが50から60に増加。
    クールダウンが8秒から10秒に増加。
    ダメージが50 (+13 per level)から40 (+10 per level)に減少。
    • Sweeping Grasp (Talent)は削除された。
    • Psionic Pulse (Talent)
      ダメージが毎秒12 (+2.4 per level)から毎秒15 (+3 per level)に増加。
    • 新Talent (Level 1): Energizing Grasp
      命中した敵1体につき10Mana返還され、最大で60Mana返還される。
  • Maelstrom (R)
    ダメージが毎秒25 (+2.5 per level)から毎秒30 (+3 per level)に増加。
    クールダウンが120から100に減少。
    効果時間が9秒から7秒に減少。
  • Ultralisk (R)
    Ultraliskが殺されてからクールダウンが解消され始める。
    • Torrasque (Talent)
      Ultraliskが死亡してから8秒以内に卵が破壊されなければ、何度でも復活するようになった。

Raynor Edit

通常攻撃ダメージが35から40に増加。

  • Mercenary Lord (Talent)は削除された。
  • Puttin’ on a Clinic (Talent)はLevel 13からLevel 7に変更された。
  • Relentless Leader (Talent)はLevel 16からLevel 13に変更された。
  • A Card to Play (Talent)
    ヒーローが死亡した際のクールダウン解消が10秒から15秒に増加。
  • Penetrating Round (Q)
    • Cluster Round (Talent)
      命中した敵1体につき増加するダメージが10%から20%に増加し、最大で100%になる。
    • Bullseye (Talent)
      ボーナスダメージが削除された。スタン時間が1秒から1.5秒に増加。
  • Inspire (W)
    もはやRaynorの通常攻撃のクールダウンを解消しない。
  • Adrenaline Rush (E)
    クールダウンが45秒から40秒に減少。
    • Activated Rush (Talent)は削除された。
    • Fight or Flight (Talent)
      今や追加で、Adrenaline Rushの手動キャストが可能になる。
      もはや移動を阻害する効果を解除しない。かわりに、Adrenaline Rushをキャスト後4秒間披ダメージが25%減少する。

Thrall Edit

Thrallの通常攻撃の反応が、特にモーションキャンセル(stutter-stepping)をしたときによくなった。
Windfury後の最初の通常攻撃が、異状に長いウェイトを持つことはなくなった。

Abathur Edit

  • Volatile Mutation (Talent)
    ダメージが36 (+7 per level)から50 (+10 per level)に増加。
    ダメージの範囲が20%増加。
  • Locust Strain (Trait)
    • Survival Instincts (Talent)
      LocustのHealthボーナスが30%から50%に増加。
  • Symbiote (Q)
    • Carapace (E)
      • Regenerative Microbes (Talent)
        毎秒回復が7 (+2 per level)から9 (+3 per level)に増加。
    • Hivemind (Talent)
      今やキャスト時だけでなく、毎秒Hivemindの対象を探すようになった。
      2体目のSymbioteは、StabとSpike Burstのダメージが半分になり、Carapaceのシールド量が半分になる。
  • Toxic Nest (W)
    クールダウンが12秒から10秒に減少。
    • Envenomed Nest (Talent)ボーナスダメージが50%から75%に増加。

Azmodan Edit

  • Healing Ward (Talent) は削除された。
  • Superiority (Talent) は削除された。
  • First Aid (Talent) は削除された。
  • Storm Shield (Talent) は削除された。
  • Mercenary Lord (Talent)はLevel 7からLevel 4に変更された。
  • 新Talent (Level 4): Sin’s Grasp
    対象の敵ヒーローに115 (+19 per level)ダメージを6秒かけて与える。 All Shall Burnのチャネリング中でもキャスト可能。クールダウン100秒。ミニオンが死亡すると、Sin’s Graspのクールダウンが5秒解消される。
  • 新Talent (Level 7): Gluttonous Ward
    Azmodanの最大HealthとManaを10秒かけて25%回復するwardを設置する。
  • General of Hell (Trait) (D)
    • Bound Minion (Talent)はLevel 4からLevel 7に変更された。
    • 新Talent (Level 20): Forced Recruitment
      General of Hellのクールダウンが30秒から20秒に減少。
      General of Hellを2チャージまで貯めておけるようになる。
  • Globe of Annihilation (Q)
    • 新Talent (Level 13): Hedonism
      Globe of AnnihilationのManaコストが60から30に減少。
  • Summon Demon Warrior (W)
    Demon Warriorのダメージは毎秒20 (+3 per level)から毎秒40 (+2 per level)に変更された。
    • Enduring Warriors (Talent)は削除された。
    • Blazing Demons (Talent) は削除された。
    • Army of Hell (Talent)
      もはやDemonの最大チャージを増加させない。
      今や、Demon Warriorのダメージを20%増加させ、Demon WarriorのManaコストを40から20に減少させる。
    • Hellforged Armor (Talent)
      今や追加でDemon Warriorが周囲の敵に毎秒10 (+1 per level) ダメージを与える。
  • All Shall Burn (E)
    • Spare Nothing (Talent) は削除された。
    • Master of Destruction (Talent) は Level 7からLevel 1に変更された。今や追加で建物へのダメージも25%増加する。
    • 新Talent (Level 7): Infused Power
      All Shall Burnのダメージ増加がさらに強化され、ダメージが最大25%増加する。

Nazeebo Edit

  • M.U.L.E. (Talent)は削除された。
  • Clairvoyance (Talent) は削除された。
  • Sprint (Talent)は削除された。
  • Stoneskin (Talent)は削除された。
  • Hardened Focus (Talent)がlevel 16に追加された。
  • Gidbinn (Talent)
    もはやPlague of Toadsの爆発範囲を増加させない。Zombie WallとCorpse Spiderの効果時間増加が25%から33%に増加。
  • 新Talent (Level 13): Thing of the Deep
    Nazeeboの通常アビリティの射程が25%増加。
  • Voodoo Ritual (Trait)
    • Blood Ritual (Talent)
      HealthとManaの回復量増加が100%から125%に増加。
  • Zombie Wall (W)
    • Fresh Corpses (Talent)
      もはやZombieのダメージを増加させない。今やZombie Wallのクールダウンを4秒減少させる。
    • Dead Rush (Talent)
      今やZombieのダメージも50%増加させる。
  • Plague of Toads (E)
    • Toads of Hugeness (Talent)
      今や蛙の爆発範囲も跳び跳ねるごとに20%増加させる。
    • 新Talent (Level 7): Toad Affinity
      Plague of Toadが命中した敵1体につき5 Mana回復し、クールダウンが1秒解消される。
  • Gargantuan (R)
    • Gargantuan Stomp (R)
      アニメーション時間が1秒から0.5秒に減少。
      Gargantuan Stompのアイコンにマウスオーバーすると射程が表示されるようになった。
  • Ravenous Spirit (R)
    ダメージが30 (+8 per level)から25 (+9 per level)に変更された。ダメージを与える範囲が約22%増加。

SGT. HAMMER Edit

  • Healthが720 (+140 per level)から740 (+150 per level)に増加。
  • Artillery (Trait)
    遠くの敵へのダメージボーナスが20%から30%に増加。
  • Siege Mode (E)
    クールダウンが5秒から2秒に減少。
    Manaコストが40から20に減少。

SYLVANAS Edit

  • Mercenary Lord (Talent)は削除された。

BRIGHTWING Edit

  • Soothing Mist (Trait)
    回復量が25 (+7.5 per level)から30 (+9 per level)に増加。

MALFURION Edit

  • Regrowth (Q)
    • Rampant Growth (Talent)
      最初の回復量ボーナスが20%から50%に増加。

REHGAR Edit

  • Bloodlust (R)
    クールダウンが120秒から90秒に減少。

TASSADAR Edit

  • Spell Shield (Talent)は削除された。
  • Oracle (Trait) (D)
    クールダウンが30秒から40秒に増加。
    • Mental Acuity (Talent)
      クールダウン減少が15秒から20秒に増加。
  • Plasma Shield (Q)
    Manaコストが60から50に減少。
    • Minion Bulwark (Talent) は削除された。
    • Reinforce Structure (Talent) はLevel 4からLevel 1に変更された。
  • Psi-Storm (W)
    Manaコストが65から50に減少。
    • Psi-Infusion (Talent)
      命中した敵ごとに返還されるManaが7から5に減少。

CHEN Edit

  • Flying Kick (Q)
    Flying Kickはより正確になり、矛盾なく敵に命中するようになる。

LEORIC Edit

  • Undying (Trait)
    Undying状態では、Leoricの回復量が半分になる。
  • Reanimation (Talent)
    Health regenerationがUndying状態では、1.5から0.75に減少。
  • Ossein Renewal (Talent)
    Undying状態では、回復量が最大Healthの20%から10%に減少。
  • Ghastly Swing (Q)
    • Consume Vitality (Talent)
      Undying状態では、回復量が命中した敵1体につき最大Healthの2%から1%、最大で5%に減少。
  • Drain Essence (W)
    今や、回復量は固定値(最大Healthの約10%)ではなく、最大Healthの12.5%を回復する。
    • Willing Vessel (Talent)
      今や、Undying状態でのDrain Essenceの回復量も15%に増加させる。
  • Skeletal Swing (Q)
    もはや建物には100%の追加ダメージを与えない。

SONYA Edit

  • Healthが930 (+210 per level) から950 (+220 per level)に増加。
  • Fury (Trait)
    • Shot of Fury (Talent)
      キャスト時にマウントを解除しなくなった。
  • Whirlwind (E)
    回復量が与ダメージの25%から20%に減少。
    ヒーローにダメージを与えた際の回復量増加が2倍から3倍に増加。
    • Life Funnel (Talent)
      回復量ボーナスが+10%から+5%に減少。

TYRAEL Edit

  • El’Druin’s Might (Q)
    El’Druinを投げたあとに、効果時間を示すタイマーが表示されるようになった。
    • 新Talent (Level 1): Horadric Reforging
      El’Druin’s Mightが敵に命中した場合、クールダウンが3秒解消される。
  • Sanctification (R)
    もはやチャネリングスキルではなくなった。Tyraelを含む全てのヒーローは、Sanctificationの効果範囲内では無敵になる。0.5秒のキャスト時間が追加された。クールダウンが50秒から70秒に増加。効果範囲が約53%減少。
  • Judgment (R)
    キャスト時間が0.5秒から0.75秒に増加。キャスト中にJudgmentの対象を見失うことは無くなった。Judgementの対象がより分かりやすいように、新しいターゲットが追加された。対象がJudgementを中断させるために、最大キャストレンジから移動しなければならない距離が66%増加。