Patch Notes 2016/03/30 のバックアップ差分(No.3)


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*新マップ: Lost Cavern [#a186c227]

チームファイトばかりになる1レーンのマップLost CavernがCustom Gameに追加された。

-Lost Cavernには傭兵キャンプ・オブジェクトはなく、Fort・Keep・Coreのみ存在する。
-このマップではHearthstoneの使用ができず、Hall of Stormsでの回復も行えない。
-レーンの両サイドにある通路には中立のRegeneration Globeが設置されている。これはゲーム中、定期的にリスポーンする。

*新ヒーロー: Dehaka [#ad702a06]

[[Dehaka]]を参照。

*ユーザーインターフェース [#b00fb9d3]

**General [#nd88c463]

-Display Settings
Heroes of the Stormは、ほとんどの21:9解像度をもつ「ultrawide」モニターをサポートする。
-Hero Select
Hero Select画面にあるReady・ Skins・Mount・Abilities・Talentsボタンの見た目が洗練された。 
-ゲーム開始の通知
Heroes of the Stormが最小化されている場合、ロードが終わり、試合が始まるとウィンドウがフォーカスされるようになった。
Heroes of the Stormがフォーカスされていない場合(ALT + TABによって)、 ロードが終了したさいにタスクバーでアイコンが点滅するようになった。

**Ranked Play [#f765a295]

-バンが導入された!
--Hero LeagueとTeam Leagueのドラフトにヒーローバンが追加された。
--全てのRanked gameには“Mid Ban”メソッドが導入される。これは各チームが、ヒーローピック前とピック中の2回バンを行えるものである。 
---各チーム内で、マッチメイキングレートが一番高いプレイヤーがバンを担当する。
バンを行うプレイヤーのヒーローポートレートには、チームのバンターンにアニメーションする王冠のアイコンが表示される。
---ドラフト前のコイントスに勝ったチームが、最初のバンとピックを先に行う。
---コイントスに負けたチームは、2回目のバンを先に行う。
各チームは最初のバンに45秒、2回目のバンに30秒の持ち時間を与えられる。
---時間内にヒーローをバンも選択もしなかった場合、そのバンはスキップされる。
---時間切れ時にヒーローを選択していた場合、そのヒーローがバンされる。
--ヒーローピックの時間が45秒から30秒に減少したが、ピック順に関しては変更はない。
-ランクプレイ条件の変更
--ランクプレイに参加するための最低プレイヤーレベルが削除された。
--ランクプレイにバンが追加されたことにより、必要なヒーロー数がLevel 5以上のヒーロー14体に増加した。
---無料ヒーローも、Level 5以上であればヒーロー数にカウントされ、ランクプレイで使用可能。
--ゲームから不正退出しペナルティを受けているプレイヤーもTeam Leagueに参加可能になった。

**Draft Lobby [#wbdadcc7]

-Draft Lobbyは再点検され見た目が洗練された。
--Draft Lobbyに入った際、Battlegroundの名前と画像が画面に表示される。
--Draft Lobbyの背景が更新された。
--アニメーションするヒーローモデルがピック・バン時に表示される。
--Draft lobbyにはアニメーションヒーローポートレートが表示される。
---Glow animations have been added to player slots, which will more clearly indicate who will be picking or banning during each turn.
---Skin selections will now be visible on Hero models and in portraits in the draft lobby.
-Hero Selection has been visually reworked
--A “Favorites” bar has been added in order to help players more easily find and select their most preferred Heroes during the draft phase.
---To select Favorites, navigate to the Hero Collection tab in the Player Profile, and then drag and drop up to 8 Heroes into the new favorites bar at the top of the screen.
---If no favorites have been manually selected, the Favorites bar will be automatically filled with the player’s 8 highest-level Heroes
--Click the new “Browse All” Heroes button to open a much larger Hero select pane, which features up to 48 heroes per page.
--Heroes can now be sorted by role, and a search bar has been added which can be used to find heroes by name, universe, and other keywords.

Custom Games

-Several ban methods have been added for Custom Game Draft Lobbies
--Change the Lobby Mode to Draft, and then use the new Ban Mode dropdown to choose which of the following ban methods to use during the upcoming draft:
---Not Using Bans: Heroes cannot be banned in this mode.
---One ban: One ban round prior to Hero picks.
---Two bans: Two ban rounds that alternate teams before Hero picks begin.
---Mid Ban: Two ban rounds. One round before Hero picks begin, and another halfway through the draft.
--After selecting a Ban Mode, the Lobby Host may click the crown icons found on each player slot to designate which players on each team will issue Hero bans.

In-Game UI

-Hero Portrait
--Players can now right-click through the in-game Hero Portrait.
-Death Recaps
--Death Recap notifications will now be displayed on the left side of the screen upon being killed.
---These notifications briefly summarize the cause of death, list the player’s killer, and the source of damage that scored the killing blow.
---Click the notification to open a detailed Death Recap on the in-game Score Screen.
--Players may view their most recent detailed Death Recap at any time by clicking the “Show the last Death Recap” button added near the bottom of the in-game Score Screen (TAB).
---Detailed Death Recaps will display a graph of the player’s remaining Health over time, as well as all sources of incoming damage and healing, during the final moments leading to death.
---The top three sources of incoming damage will appear at the top of the detailed Death Recap, along with the percentage of total damage dealt by each.
-Score Screen
--The Show Talents/Show Stats buttons on the in-game Score Screen (TAB) have been replaced by three new buttons on the in-game score screen: Stats, Talents, and Show Last Death Recap

Hotkeys

-Hotkey settings can now be accessed directly from the Main Menu by pressing Escape and clicking the new Hotkey button.
-Hotkey Profiles
--A new “Show in Folder” button has been added next to the Selected Profile dropdown, which can be used to find Hotkey Settings files.
---These files can be shared with friends or transferred to other Heroes accounts.
---Multiple Hotkey Profiles can be created, but only the profile that is currently in use will be cloud saved.
A cloud saved Hotkey Profile will be available for use when logged into the same Heroes of the Storm account while using a different computer.
-Basic Hotkeys
--Talent hotkeys have been moved from the Advanced tab to the Basic tab.
--Hotkeys on the Basic tab can now be rebound to mouse buttons. 
--Players can now rebind the hotkey for queuing commands using the new dropdown menu at the top of the Basic Hotkeys menu.
---The queue commands hotkey will default to Shift, but can also be changed to Ctrl, Alt, or None.
-Advanced Hotkeys
--Hotkeys for self-casting Abilities can now be rebound under the new “Hero Abilities (Self Cast)” category.
--Hotkeys for overriding Quick Cast settings can now be set under the new “Hero Abilities (Quick Cast)” and “Hero Abilities (Quick Cast On Release)” categories.
-Quick Cast for Individual Abilities
--Quick Cast Settings have been moved to the Hotkeys menu from the Mouse and Keyboard menu.
--Quick Cast settings can now be modified for each Hero, including Abilities, Activated Talents, and Basic Attacks.
---Open the Options Menu (ESC), click the Hotkeys button, and then select Quick Cast Settings from the list on the left.
---Use the new dropdown menu under the “Per Ability Quick Cast Settings” header to switch among Heroes, or Battleground Objectives such as the Dragon Knight and Garden Terror.
After selecting a Hero, use the dropdown lists on the right side of the screen to change quick cast settings for that Hero’s Abilities and Activated Talents.
Most Abilities can be set to Off, On, On Release, or Use Global Setting
Quick Cast Settings for Abilities and Activated Talents that are already cast instantly cannot be changed.
Instant Abilities that are not targeted no longer follow the player’s Global Quick Cast setting, and will now be cast immediately on pressing down the associated hotkey, instead.
Abilities and Talents that are shared across multiple Heroes, such as Basic Attack and Cleanse, will also use shared Quick Cast settings for those Abilities and Talents.
--Those who prefer to use the same Quick Cast setting for most actions may still do so using the “Global Settings” dropdown at the top of the Quick Cast Settings menu. 



Art

Hero Abilities and Talents

-Many Heroes have received updated Ability and Talent button art.
-All generic Talents have received updated button art
-All remaining Talents that modify the same Ability and coexist on the same Talent tier have received new color tints to help players more easily tell them apart at a glance
-The following Hero Abilities and Talents have received additional visual polish:
--Azmodan — General of Hell (D)
--Cho — Consuming Blaze (W), Molten Block (Talent)
--Gall — Shove (Talent), Psychotic Break (Talent)
--Gazlowe — Rock It! Turret (Q), Xplodium Charge (E), Goblin Fusion (Talent)
- The following Heroes have received updated visual effects for Abilities and Talents that have been reworked in today’s patch:
--Gazlowe
--Kael’thas

Skins

-Rehgar’s Ghost Wolf form will now more closely match his Skins and Skin Variations in-game.



Shop

Bundles

-New Bundles have been added for a limited time!
--Mecha Dehaka Bundle
--Sovereign Fiends Bundle
--Ultimate Sovereign Fiends Bundle

Heroes

-Dehaka has been added to the in-game Shop

Price Reductions

-Kerrigan’s prices have been reduced to $6.49 USD and 4,000 Gold.

Skins

-New Skins
--Master Dehaka
--Mecha Dehaka



Sound

General

-Sound effects will now play during the following events when Heroes of the Storm is running in the background —even if the “Play in Background” Sound option is disabled:
--Game is found while queued for matchmaking
--Countdown begins prior to loading into a game
--Loading has finished and the game is about to begin
--Game has begun
--Draft Mode: Player has 10 seconds remaining to pick a Hero
--Draft Mode: Player’s Hero pick timer has expired
--Draft Mode: Countdown begins after Drafting is finished, prior to loading into a game

Heroes

-New voiceover lines have been added for Li-Ming, who will now call out her own kill streaks.



Design & Gameplay

AFK Detection

-Players who are not present at the start of a game will now be more quicklyは削除された。.

Hero Movement Interaction Unification

-Several Abilities have been changed in an effort to unify their usage.
--The following Abilities can now be used to move to invulnerable units:
---Kerrigan — Ravage (Q)
---Illidan — Dive (Q)
--The following Abilities can now be used to travel to objects created by an enemy, such as Sgt. Hammer’s Spider Mines:
---Kerrigan — Ravage (Q)
---Lunara — Leaping Strike (R)
---Illidan — Dive (Q)
---Kharazim — Radiant Dash (Q)
---Chen — Flying Kick (Q)

On-Hit Effects

-Effects applied when Basic Attacks strike the target will no longer be applied if evasion causes the Basic Attack to miss.

“On My Way” Ping Pathing Lines

-Allied "On My Way" pings will now display lines on the minimap that show the projected path of travel.



Battlegrounds

Dragon Shire

-Dragon Knight
--Now immune to Attack Speed slows applied by attacks from enemy Forts and Keeps
--Savage Charge (W)
---Targets punted by Savage Charge will no longer be stunned after landing

-Developer Comments: We want to encourage players to be really aggressive and feel like they can tank shots from Forts and Keeps when piloting the Dragon Knight. The Attack Speed slows from these Structures were discouraging players from tanking the structures, and often led to a Dragon Knight having less than the desired impact.

 Garden of Terror

-Garden Terror (Player Controlled)
--Basic Attack damage reduced by 15%
--Basic Attacks now deal 50% damage to nearby non-Heroic enemies
--Basic Attacks now instantly kill Minions
--Overgrowth (W)
---No longer affects Minions or Mercenaries
---No longer deals damage to Structures
---Garden Terror now deals 100% bonus damage to Structures disabled by Overgrowth
---Maximum duration increased from 15 to 25 seconds
---Cooldown increased from 15 to 25 seconds
---Health increased by 100%

-Developer Comments: We don’t like the common (and, usually, optimal) gameplay tactic of playing hit-and-run with the Garden Terror. Chasing it as it ran between lanes dropping Overgrowths wasn’t enjoyable for the defending team, and didn’t fit the spirit of what the Garden Terror was intended to do. The new functionality attempts to create a larger “moment” when Overgrowth is placed, as it gives a huge bonus—provided the Garden Terror can attack—and also makes killing the Overgrowth a bigger deal. Overall, we think Garden Terror combat will be more interesting and tactical.



Talents

Arcane Power

-Duration increased from 5 to 10 seconds

Block

-Damage reduction increased from 50% to 75%

-Developer Comments: We want to improve counter-pick talents like Block that are meant to be strong against certain hero types. We’re hoping that these kinds of Talents will have a more meaningful impact in games in which they are picked, and that there are more situations where the enemy team’s composition drives intelligent Talent choices.

-Other effects similar to Block have been evaluated on a case-by-case basis for all Heroes, with some gaining increased Block damage reduction, while others stayed at 50%. 

Dampen Magic

-This Talent has been redesigned
-Dampen Magic charges now cause all incoming Ability Damage to be reduced by 50% for 1 second

-Developer Comments: Similar to Block, Dampen Magic is the first of many efforts we will be making to create more meaningful counter-pick Talents (in this case, against spell casters). We found that the original iteration of Dampen Magic did not truly fulfill its purpose of mitigating spell damage due to how many spell effects are done with incremental damage. This buff should make the Talent more universally viable against enemy spells.

Vampiric Assault

-Has been renamed to Vigorous Assault

Vampiric Strike

-Has been renamed to Vigorous Strikes



*ヒーロー [#j9f4340c]


**Gall [#l72ea343]

-Dragon Knight・Garden Terrorに搭乗中も、ShoveとEye of Kilroggのキャストが可能になる。



 
**Greymane [#r7208ef1]

-Greymaneの人間形態での通常攻撃の反応が良くなった。
--近接攻撃のアニメーションスピードが、レンジ攻撃アニメーションに合わせて50%早くなった。 
-Marked for the Kill (R)
--弾丸の射程が25%増加。
--弾丸の速度が45%増加。



 
**Illidan [#s9b2eecc]

-Talentに大きく変更が入った。
-Shadow Shield (Talent)は削除された。
-Regeneration Master (Talent)は削除された。
-Seasoned Marksman (Talent)は削除された。
-Follow Through (Talent)は削除された。
-First Aid (Talent)は削除された。
-Giant Killer (Talent)は削除された。
-Blood for Blood (Talent)は削除された。
-Stoneskin (Talent)は削除された。
-Healthが1426から1650に増加。
-Health Regenerationが2.97から3.44に増加。
-攻撃速度が1.66から1.82に増加。
-新Talent (Level 1): Unending Hatred
--周囲で敵ミニオンが死亡すると0.1、敵ヒーローが死亡すると1通常攻撃ダメージが増加する。
--20ボーナスダメージを獲得すると、追加で10ボーナスダメージを獲得する。 
-新Talent (Level 16): Fiery Brand
--同一対象ヒーローを4回連続で通常攻撃する度に、対象の最大Healthの6%のダメージを与える。
-Betrayer's Thirst (Trait)
--通常攻撃で与えたダメージの吸収量が20%から40%に増加。
--Thrill of Battle (Talent)は削除された。
--Thirsting Blade (Talent)は再設計され、Level 4からLevel 7に変更された。
---Sweeping Strikeが有効な間、Betrayer's Thirstの回復量が40%から60%に増加する。
--Hunter's Onslaught (Talent)はLevel 16からLevel 7に変更された。
---アビリティダメージによる回復量が15%から25%に増加する。
---通常アビリティのみ対象となる。
---ヒーローに対して与えたダメージは2倍の量が回復する。
-Dive (Q)
--Lunge (Talent)は削除された。
--Friend or Foe (Talent)はLevel 13からLevel 4に変更された。
---味方を対象にキャストした際のクールダウン解消が削除された。
---Diveの射程が33%増加する。
--Rapid Chase (Talent)はLevel 7からLevel 4に変更された。
---移動速度ボーナスが20%から15%に減少した。
--Reflexive Block (Talent)
---Evasionによってトリガーされなくなった。
---Diveをキャストすると、Blockのチャージを3つ獲得する。それぞれのチャージは通常攻撃ダメージを75%減少させる。
--Marked for Death (Talent)は再設計され、Level 4からLevel 16に変更された。
---同一対象に10秒以内にDiveをキャストした場合、230 (+4% per level)を追加で与える。
-Sweeping Strike (W)
--ダメージボーナスの効果時間が4秒から3秒に減少。
--Fel Reach (Talent)は削除された。
--Second Sweep (Talent)は削除された。
--Battered Assault (Talent)は再設計された。
--- 2体以上の敵ヒーローにSweeping Strikeが命中した場合、ダメージボーナスが35%から100%に増加する。
--Immolation (Talent)はLevel 4からLevel 1に変更された。
---ダメージが毎秒29 (+4% per level)から毎秒22 (+4% per level) に減少。
--Unbound (Talent)はLevel 13からLevel 4に変更された。
---追加で敵に命中しなかった場合、Sweeping Strikeのクールダウンが5秒解消される。
--新Talent (Level 13): Nimble Defender
---敵ヒーローにSweeping Strikeが命中した場合、Resistantを2秒間獲得し被ダメージを25%軽減する。
--新Talent (Level 16): Blades of Azzinoth
---敵ヒーローにSweeping Strikeが命中する度、 Blades of Azzinothのチャージを1つ獲得する。これは最大で5つスタック可能。
---5スタック貯まるとスタックをすべて消費して、 Blades of Azzinothがキャスト可能になる。8秒間、通常攻撃ダメージが50%増加する。
-Evasion (E)
--Duration increased from 2 to 2.5 seconds
--新Talent (Level 13): Elusive Strike
---Sweeping Strikeが敵ヒーローに命中するたびに、Evasionのクールダウンが3秒解消される。
--Sixth Sense (Talent)
---アビリティダメージ減少が50%から75%に増加。
---いまやEvasionが有効な間に被弾した最初の2つのアビリティダメージのみ軽減する。
-Metamorphosis (R)
--もはや攻撃速度を増加しない。
--Healthボーナスが183 (+4% per level)から200 (+4% per level)に増加。
--Demonic Form (Talent)
---追加で20%の攻撃速度ボーナスを獲得する。
-The Hunt (R)
--Nowhere to Hide (Talent)
---追加でHealthが25%以下の敵ヒーローの視界を獲得する。

-Developer Comments: Illidan has had many problems with his Talent tree that have often led to one viable choice at each tier. The goal of the Talent system is to provide meaningful and tactical decisions, and this just hasn’t been the case with Illidan. His new Talent tree puts damage, survivability, and utility options within their own tiers, and allows you to customize how you want to do those things based upon your opponents and your preferred playstyle.
**Jaina [#z3553923]

-We also wanted to really embrace the skill cap required to play Illidan while not making him too difficult to pick up and learn. Some of his Talents are now harder to pull off, but offer much higher bonuses if you’re able to use them effectively. If those aren’t for you, then you can always pick the Talents that are more consistent and easier to use.

-Finally, we buffed Illidan’s base kit to make up for losing some of the Talents that he was previously relying on. Overall, we think Illidan is now a lot more fun to play, and that you won’t know exactly what your Talent build will be until you’re in a game.

Illidan Talents

.png
Level (Tier) 				
1 (1) 	Immolation (W) 	Battered Assault (W) 	Unending Hatred 	—
4 (2) 	Rapid Chase (Q) 	Friend or Foe (Q) 	Unbound (W) 	—
7 (3) 	Reflexive Block (Q) 	Thirsting Blade (Trait) 	Hunter's Onslaught (Trait) 	—
10 (4) 	Metamorphosis (R) 	The Hunt (R) 	— 	—
13 (5) 	Nimble Defender (W) 	Elusive Strike (E) 	Sixth Sense (E) 	—
16 (6) 	Marked for Death (Q) 	Fiery Brand 	Blades of Azzinoth (W) 	—
20 (7) 	Demonic Form (R) 	Nowhere to Hide (R) 	Nexus Blades 	Bolt of the Storm

-White text indicates a NEW Talent
-Blue text indicates a MOVED Talent

.png



 
Jaina

-Bolt of the Storm (Talent)は削除された。
-Improved Ice Block (Talent) moved from Level 13 to Level 20
--Cooldown reduced from 60 to 20 seconds
--Duration reduced from 3 to 2.5 seconds
-Improved Ice Block (Talent)はLevel 13からLevel 20に変更された。
--クールダウンが60秒から20秒に減少。
--効果時間が3秒から2.5秒に減少。
-Frostbite (Trait)
--Ice Barrier (Talent) moved from Level 16 to Level 13

-Developer Comments: We’veは削除された。 Bolt of the Storm from Jaina because it overcame a core weakness of hers that we think is essential to maintain: her lack of mobility. While there was always the potential for big plays with Bolt, we found that it was more often used as a “get out of jail free card” that helped make up for sloppy positioning after reaching level 20. We’re in the process of evaluating whether or not Bolt should be available to a number of Heroes, which is why it was alsoは削除された。 it from Kael’thas in this patch.

-This doesn’t mean that no burst Assassins should have this type of mobility; it’s part of Li-Ming’s core gameplay design, for example. For the types of ranged Heroes for which Bolt is appropriate, we balance around their mobility. For Jaina and Kael’thas, however, we think removing Bolt and compensating them in other ways will result in healthier gameplay and Talent diversity.



--Ice Barrier (Talent)はLevel 16からLevel 13に変更された。
 
Kael'thas
**Kael'thas [#p552a0e1]

-This Hero has received significant Talent changes
-Talentに大きく変更が入った。
-Gathering Power (Talent)は削除された。
-Envenom (Talent)は削除された。
-Clairvoyance (Talent)は削除された。
-Arcane Barrier (Talent)は削除された。
-Bolt of the Storm (Talent)は削除された。
-Mana Addict (Talent)
--Upon gathering 25 Regeneration Globes, Kael’thas gains the Arcane Barrier Ability. 
--Activate Arcane Barrier to receive a Shield equal to 100% of Kael’thas’ maximum Mana for 4 seconds. 45 second cooldown
--Regeneration Globeを25集めると、Kael’thasはクールダウン45秒のアビリティ、Arcane Barrierを獲得する。
--Arcane Barrierをキャストすると、Kael’thasの最大Manaの100%のシールドを4秒間展開する。
-Verdant Spheres (Trait) (D)
--Fel Infusion (Talent)
---Now also increases Ability Power by 5%
--Mana Tap (Talent) redesigned
---Activating Verdant Spheres restores 4% of maximum Mana
---追加で、5%のアビリティパワーを獲得する。
--Mana Tap (Talent)は再設計された。
---Verdant Spheresをキャストすると、最大Manaの4%を回復する。
--Sunfire Enchantment (Talent)
---Damage reduced from 203 (+4% per level) to 183 (+4% per level)
--New Talent (Level 16): Twin Spheres
---Verdant Spheres gains an additional charge
---ダメージが203 (+4% per level)から183 (+4% per level)に減少。
--新Talent (Level 16): Twin Spheres
---Verdant Spheresのチャージ数が1つ増加する。
-Flamestrike (Q)
--Damage reduced from 237 (+4% per level) to 213 (+4% per level)
--Damage (empowered by Verdant Spheres) reduced from 356 (+4% per level) to 320 (+4% per level)
--ダメージが237 (+4% per level)から213 (+4% per level)に減少。
--Verdant Spheresで強化された際のダメージが356 (+4% per level)から320 (+4% per level)に減少。
--Flamethrower (Talent)は削除された。
--Convection (Talent) redesigned
---Now increases Flamestrike's damage by 5 for each enemy Hero hit by Flamestrike, up to 100 damage.  Lose all bonus damage on death.
---Once Flamestrike reaches 100 bonus damage, gain an extra 50 bonus damage and keep all damage bonuses permanently.
--New Talent (Level 7): Burned Flesh
---Hitting more than one Hero with Flamestrike causes each to take damage equal to 8% of their maximum Health
---Flamestrikeが敵ヒーローに命中する度に、Flamestrikeのダメージが5増加する。最大100ダメージまで増加し、死亡した際にこの効果をすべて失う。
---Flamestrikeのダメージボーナスが100に到達した場合、追加で50ボーナスダメージを獲得し、ボーナスダメージを死亡時に失わなくなる。
--新Talent (Level 7): Burned Flesh
---Flamestrikeが敵ヒーローに命中した場合、最大Healthの8%のダメージを追加で与える。
--Fury of the Sunwell (Talent)
---Delay between Flamestrike casts reduced from 1 to 0.5 seconds
---Flamestrikeのキャストディレイが1秒から0.5秒に減少。
-Living Bomb (W)
--Explosion radius increased by 10%
--Explosions now spread Living Bomb to all nearby enemy Heroes not already affected by it
--Can no longer be cast on targets already affected by Living Bomb
--爆発は、Living Bombの影響下にない周囲の敵ヒーローにLiving Bombを付与する。
--Living Bombの影響下にある対象にはキャスト不可能になった。
--Chain Bomb (Talent)は削除された。
--Pyromaniac (Talent)
---Cooldown reduction decreased from 2 seconds to 1 second
--Fission Bomb (Talent) moved from Level 7 to Level 13
---No longer increases Living Bomb damage
---Bonus to Living Bomb’s explosion radius reduced from 30% to 20%
--Backdraft (Talent) moved from Level 16 to Level 13
---Movement Speed slow reduced from 50% to 30%
--New Talent (Level 16): Sun King's Fury
---Basic Attacks deal 190 (+4% per level) damage to targets affected by Living Bomb
--New Talent (Level 20): Master of Flames
---Living Bomb can now spread indefinitely between enemy Heroes
--Pyromaniac (Talent)
---クールダウン解消が2秒から1秒に減少。
--Fission Bomb (Talent)はLevel 7からLevel 13に変更された。
---もはやLiving Bombのダメージを増加させない。
---Living Bombの爆発範囲増加が30%から20%に減少。
--Backdraft (Talent)はLevel 16からLevel 13に変更された。
---移動速度低下が50%から30%に減少。
--新Talent (Level 16): Sun King's Fury
---Living Bombの影響下にある対象に対する通常攻撃は、追加で190 (+4% per level)ダメージを与える。
--新Talent (Level 20): Master of Flames
---Living Bombは敵ヒーローに対しては制限なく広がっていく。
-Gravity Lapse (E)
--Using Verdant Spheres to empower Gravity Lapse now also increases its Stun duration by 50%
--Tri-Optimal (Talent)は削除された。
--Gravity Throw (Talent)は削除された。
--Energy Roil (Talent) redesigned and moved from Level 1 to Level 4
---Hitting an enemy Hero reduces the cooldown of Gravity Lapse by 7 seconds
--Nether Wind (Talent) redesigned
---Increases Gravity Lapse range by 30%. Refunds 85 mana when an enemy Hero is hit by Gravity Lapse
--New Talent (Level 7): Gravity Crush
---Gravity Lapse causes enemies hit to take 25% additional damage from Kael'thas for 4 seconds

-Developer Comments: Kael’thas has had a lot of problems with his Talent pick rates. Chain Bomb has also evolved into a core part of the fantasy of playing the Hero, but was tied to a level 13 Talent. We decided to embrace this aspect of Kael’thas while introducing more counter-play to how he explodes Living Bomb so that it’s less frustrating to play against. Kael’thas should now be very effective at punishing enemy teams who clump together.

-We also added many Talents to promote Flamestrike as his primary source of damage, as well as a few higher skill-cap Talents which allow players to better show off their mastery of the Hero.

-All of this power comes at a price, however, and for Kael’thas it’s his survivability. He no longer has access to Bolt of the Storm, and Arcane Barrier’s Shield amount has been lowered and tied to a quest on Mana Addict. While Kael’thas can dish out a ton of damage in teamfights, he should be a much more viable target for enemy teams to focus down.

Kael'thas Talents

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Level (Tier) 				
1 (1) 	Convection (Q) 	Fel Infusion (Trait) 	Mana Addict 	—
4 (2) 	Nether Wind (E) 	Energy Roil (E) 	Mana Tap (Trait) 	—
7 (3) 	Burned Flesh (Q) 	Gravity Crush (E) 	Sunfire Enchantment (Trait) 	—
10 (4) 	Phoenix (R) 	Pyroblast (R) 	— 	—
13 (5) 	Pyromaniac (W) 	Backdraft (W) 	Fission Bomb (W) 	—
16 (6) 	Fury of the Sunwell (Q) 	Sun King’s Fury (W) 	Twin Spheres (Trait) 	—
20 (7) 	Rebirth (R) 	Presence of Mind (R) 	Master of Flames (W) 	Arcane Power

-White text indicates a NEW Talent
-Blue text indicates a MOVED Talent

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--Verdant SpheresでGravity Lapseを強化すると、スタン時間も50%増加するようになる。
--Tri-Optimal (Talent) removed
--Gravity Throw (Talent) removed
--Energy Roil (Talent) は再設計され、Level 1からLevel 4に変更された。
---敵ヒーローに命中した場合、Gravity Lapseのクールダウンが7秒解消される。
--Nether Wind (Talent)は再設計された。
---Gravity Lapseの射程が30%増加する。敵ヒーローに命中した場合、85 Manaが返還される。
--新Talent (Level 7): Gravity Crush
---Gravity Lapseが命中した敵は、4秒間Kael'thasから受けるダメージが25%増加する。
 
Kerrigan
**Kerrigan [#r0999e0e]

-Ultralisk (R)
--Attack damage increased from 91 (+4% per level) to 100 (+4% per level)
--ダメージが91 (+4% per level)から100 (+4% per level)に増加。
--Torrasque (Talent)
---Egg timed life decreased from 8 to 4 seconds
---Egg Health decreased from 1095 (+4% per level) to 594 (+4% per level)
---卵になっている時間が8秒から4秒に減少。
---卵のHealthが1095 (+4% per level)から594 (+4% per level)に減少。

**Lunara [#j01b7820]


 
Lunara

-Noxious Blossom (Q)
--Choking Pollen (Talent)
---Damage bonus increased from 50% to 100%
---ダメージボーナスが50%から100%に増加。
-Crippling Spores (W)
--Let Them Wither (Talent)
---The Slow amount applied by Crippling Spores no longer decays over its 3 second duration
---Slow amount reduced from 60% to 50%
---Crippling Sporesによるスローが、3秒間かけて減少することはなくなった。
---スローが60%から50%に減少。

**The Butcher [#z9d53c22]

The Butcher

-Lamb to the Slaughter (R)
--Targets affected by Lamb to the Slaughter are now Silenced for the Ability’s duration
--Duration reduced from 4 to 3 seconds
--Lamb to the Slaughter’s chain and Silence effects will now beは削除された。 if the target becomes Invulnerable or Unstoppable
--Cooldown increased from 60 to 90 seconds
--Lamb to the Slaughterの対象は、効果時間中サイレンスされるようになる。
--効果時間が4秒から3秒に減少。
--Lamb to the Slaughterの鎖とサイレンスは、対象が無敵やアンストッパブルになると解除される。
--クールダウンが60秒から90秒に増加。

-Developer Comments: As you might have noticed from our numerous Lamb to the Slaughter changes over the past year, we have been trying to create rule-sets that make this Heroic work the way we envisioned it. Every time we solved one problem, another one would pop up. After many long discussions about the proper use-cases and our intended design, we decided to make this ability a little bit meaner toward the intended target, while still allowing some counter-play through Talents and abilities that grant Unstoppable.



 
Tychus
**Tychus [#me3ab16b]

-This Hero has received significant Talent changes
-Health increased from 1545 (+4% per level) to 1669 (+4% per level)
-Health Regeneration increased from approximately 3.22 to 3.48 Health per second
-Talentに大きく変更が入った。
-Healthが1545 (+4% per level)から1669 (+4% per level)に増加。
-Health Regenerationか3.22から3.48に増加。
-Regeneration Master (Talent)は削除された。
-Scouting Drone (Talent)は削除された。
-Focused Attack (Talent)は削除された。
-Vampiric Assault (Talent)は削除された。
-First Aid (Talent)は削除された。
-Sizzlin’ Attacks (Talent)は削除された。
-Problem Solver (Talent)は削除された。
-Executioner (Talent)は削除された。
-Stoneskin (Talent)は削除された。
-Nexus Frenzy (Talent)は削除された。
-Bolt of the Storm (Talent)は削除された。
-Relentless (Talent) renamed Relentless Soldier and moved from Level 13 to Level 7
--Duration reduction for silences, stuns, slows, and roots decreased from 50% to 33%
-New Talent (Level 4): Master Assassin
--Hero takedowns increase Attack Speed by 2%, up to a maximum of 20%
--While at maximum stacks, Tychus gains an additional 10% Attack Speed bonus
--サイレンス、スタン、スロー、ルートの効果時間減少が50%から33%に減少。
-新Talent (Level 4): Master Assassin
--ヒーローテイクダウンをすると、攻撃速度が2%増加し、最大で20%増加する。
--最大スタック状態では、追加で攻撃速度が10%増加する。
-新Talent (Level 13): Neosteel Coating
--クールダウン30秒のアビリティ、Neosteel Coatingを獲得。3秒間アビリティダメージを50%軽減。
-新Talent (Level 20): Sizzlin’ Attacks
--通常攻撃は対象の最大Healthの1%のダメージを追加で与える。
-New Talent (Level 13): Neosteel Coating
--Activate to reduce incoming Ability damage by 50% for 3 seconds. 30 second cooldown
-New Talent (Level 20): Sizzlin’ Attacks
--Basic Attacks deal 1% of the target’s maximum Health as damage
-Minigun (Trait) (D)
--Minigun has been redesigned
---No longer requires wind-up
---Activate to cause Basic Attacks against Heroes to deal bonus damage equal to 1.5% of the target’s maximum Health. Lasts 3 seconds. 12 second cooldown
--Minigunは再設計された。
---もはや巻き上げる必要はなくなった。
---キャストから3秒間、ヒーローに対しての通常攻撃は対象の最大Healthの1.5%のダメージを追加で与える。 クールダウンは12秒。
--Rapid Fire (Talent)は削除された。
--Lock and Load (Talent)は削除された。
--New Talent (Level 4): In the Rhythm
---While Minigun is active, each Basic Attack against an enemy Hero permanently increases its duration by 0.03 seconds
--New Talent (Level 4): Fully Loaded
---Decreases Minigun’s cooldown by 4 seconds
--New Talent (Level 4): The Bigger They Are…
---Increases Minigun damage bonus to 3% of the target’s maximum Health against enemy Heroes who are above 40% Health.
---Minigun has no effect against targets under 40% Health
--New Talent (Level 13): That’s the Stuff!
---Tychus is Healed for 100% of damage dealt while Minigun is active
--新Talent (Level 4): In the Rhythm
---Minigunが有効な間、敵ヒーローに対して通常攻撃を行う度に、Minigunの効果時間が永続的に0.03秒増加する。
--新Talent (Level 4): Fully Loaded
---Minigunのクールダウンが4秒減少。
--新Talent (Level 4): The Bigger They Are…
---最大Healthの40%以上の敵ヒーローに対して、Minigunのダメージが最大Healthの3%に増加する。
---Minigunは最大Healthの40%を下回る敵ヒーローに対して追加ダメージを与えなくなる。
--新Talent (Level 13): That’s the Stuff!
---Minigunが有効な間、通常攻撃で与えたダメージを100%回復する。
-Overkill (Q)
--Duration reduced from 5 to 4 seconds
--Armor Piercing Rounds (Talent) moved from Level 1 to Level 16
---Damage bonus increased from 20% to 50%
--Spray ‘n’ Pray (Talent) moved from Level 4 to Level 13
---Bonus to Overkill range increased from 15% to 25%
--Lead Rain (Talent) moved from Level 13 to Level 16
--効果時間が5秒から4秒に減少。
--Armor Piercing Rounds (Talent)はLevel 1からLevel 16に変更された。
---追加ダメージが20%から50%に増加。
--Spray ‘n’ Pray (Talent)はLevel 4からLevel 13に変更された。
---Overkillの射程増加が15%から25%に増加。
--Lead Rain (Talent)はLevel 13からLevel 16に変更された。
-Frag Grenade (W)
--Shredder Grenade (Talent)は削除された。
--Melting Point (Talent)は削除された。
--Concussion Grenade (Talent) moved from Level 16 to Level 7
---Now also increases Frag Grenade’s radius by 25%
--New Talent (Level 16): Titan Grenade
---Enemy Heroes take additional damage equal to 5% of their maximum Health
--Concussion Grenade (Talent)はLevel 16からLevel 7に変更された。
---追加で、Frag Grenadeの範囲が25%増加する。
--新Talent (Level 16): Titan Grenade
---敵ヒーローに対して、最大Healthの5%のダメージを追加で与える。
-Run and Gun (E)
--No longer interacts with Minigun
--Cooldown increased from 8 to 10 seconds
--Minigunには影響しなくなった。
--クールダウンが8秒から10秒に増加。
--Stim Pack (Talent)は削除された。
--Dash (Talent)
---This Talent’s functionality has changed
---Gather Regeneration Globes to increase Movement Speed after casting Run and Gun by 1% for 2 seconds, up to a maximum of 25%
---After reaching 25 stacks, Run and Gun’s range is increased by 50%
--New Talent (Level 1): Shrug it Off
---Run and Gun grants Resistant, reducing incoming damage by 25% for 3 seconds
--New Talent (Level 1): Press the Advantage
---Run and Gun increases Basic Attack range by 25% for 4 seconds
--New Talent (Level 1): Combat Tactician
---Each Basic Attack reduces Run and Gun’s cooldown by 0.75 seconds
--New Talent (Level 20): Bob and Weave
---Run and Gun now has 3 charges, and its Mana cost is reduced from 50 to 25
---このTalentの機能は変更された。
---Regeneration Globeを1つ取得すると、Run and Gun後の移動速度が2秒間1%増加し、最大で25%まで増加する。
---移動速度が25%増加すると、Run and Gunの射程が50%増加する。
--新Talent (Level 1): Shrug it Off
---Run and GunをキャストするとResistantを獲得し、3秒間披ダメージを25%軽減する。
--新Talent (Level 1): Press the Advantage
---Run and Gunをキャストすると、4秒間通常攻撃の射程が25%増加する。
--新Talent (Level 1): Combat Tactician
---通常攻撃を行う度にRun and Gunのクールダウンが0.75秒解消される。
--新Talent (Level 20): Bob and Weave
---Run and Gunが3チャージまでスタック可能になり、Manaコストが50から25に減少。
-Drakken Laser Drill (R)
--Health increased from 1141 (+4% per level) to 1255 (+4% per level)
--Attack range increased by 10%

-Developer Comments: When we approached Tychus, we noticed that he had a lot of generic Talents that were underutilized and failed to push him into a unique role. He could essentially overlap with several other ranged assassins such as Valla, and so we wanted to differentiate him through new Talents and a redesigned Trait. We decided to make his Trait an active ability, since it allowed us to be more aggressive with tuning it as compared to a passive Trait. A core part of Tychus’ gameplay now centers around his effectiveness against targets that have a lot of Health.

-As part of this update, we made an effort to pit Talents with similar uses against one another so that players aren’t focused on going down a single build path, such as picking every survivability option.

Tychus Talents

.png
Level (Tier) 				
1 (1) 	Shrug it Off (E) 	Press the Advantage (E) 	Dash (E) 	Combat Tactician (E)
4 (2) 	In the Rhythm (Trait) 	Fully Loaded (Trait) 	The Bigger They Are… (Trait) 	Master Assassin
7 (3) 	Quarterback (W) 	Concussion Grenade (W) 	Relentless Soldier 	—
10 (4) 	Commandeer Odin (R) 	Drakken Laser Drill (R) 	— 	—
13 (5) 	That’s the Stuff! 	Neosteel Coating 	Spray ‘n’ Pray (Q) 	—
16 (6) 	Titan Grenade (W) 	Lead Rain (Q) 	Armor Piercing Rounds (Q) 	—
20 (7) 	Big Red Button (R) 	Focusing Diodes (R) 	Sizzlin’ Attacks 	Bob and Weave (E)
--Healthが1141 (+4% per level)から1255 (+4% per level)に増加。
--攻撃射程が10%増加。
 
**Abathur [#tbaf81bf]

-White text indicates a NEW Talent
-Blue text indicates a MOVED Talent



 
Specialist

 
Abathur

-Ultimate Evolution (R)
--Will now inherit Kharazim's Trait



--KharazimのTraitの対象になるようになった。
 
Azmodan
**Azmodan [#yd72373e]

-Globe of Annihilation (Q)
--Taste for Blood (Talent)
---Duration in which enemy deaths will permanently add to Globe of Annihilation damage increased from 1 to 1.5 seconds



---敵の死亡がGlobe of Annihilationのダメージ増加にカウントされる時間が、命中から1秒から1.5秒に増加。
 
Gazlowe
**Gazlowe [#a5317a38]

-This Hero has received significant Talent changes
-Talentに大きく変更が入った。
-Demolitionist (Talent)は削除された。
-Promote (Talent)は削除された。
-Calldown: MULE (Talent)は削除された。
-First Aid (Talent)は削除された。
-Burning Rage (Talent)は削除された。
-Stoneskin (Talent)は削除された。
-Fury of the Storm (Talent)は削除された。
-Hardened Shield (Talent)は削除された。
-Salvager (Trait) and Break It Down (Talent) tooltips have been updated to match their live functionality.
-New Talent (Level 20): It's Raining Scrap
--Activate to create 1 Scrap every second for 5 seconds near Gazlowe. 60 second cooldown
-Salvager (Trait)とBreak It Down (Talent)のツールチップが現在の機能に合わせてアップデートされるようになった。
-新Talent (Level 20): It's Raining Scrap
--クールダウン60秒のアビリティ、It's Raining Scrapを獲得。5秒間、毎秒周囲に1つScrapを発生させる。
-Rock-It! Turret (Q)
--Mana cost increased from 60 to 70
--Range increased by approximately 27%
--Manaコストが60から70に増加。
--攻撃射程が約27%増加。
--Long-Ranged Turrets (Talent)は削除された。
--New Talent (Level 16): Superior Schematics
---Rock-It Turrets deal 25% more damage when Gazlowe is in their attack range
--新Talent (Level 16): Superior Schematics
---Rock-It TurretがGazloweと同一対象に攻撃する際ダメージが25%増加する。
-Deth Lazor (W)
--Goblin Fusion (Talent) moved from Level 4 to Level 16
--Hyperfocus Coils (Talent) moved from Level 16 to Level 7
--New Talent (Level 20): Firin' Mah Lazorz
---Firing a Deth Lazor now causes each Rock-It Turret to fire its own Deth Lazor as well.
---Charging Deth Lazor to its second and third power levels increases the range of turrets’ Deth Lazors, but not damage.
--Goblin Fusion (Talent)はLevel 4からLevel 16に変更された。
--Hyperfocus Coils (Talent)はLevel 16からLevel 7に変更された。
--新Talent (Level 20): Firin' Mah Lazorz
---Deth Lazor発射時に、Rock-It Turretも同時にDeth Lazorを発射する。
---Deth Lazorを2段階目、3段階目までためても、Turretの発射するDeth Lazorは射程が延びるだけで威力は増加しない。
-Xplodium Charge (E)
--Mana cost reduced from 70 to 60
--Cooldown increased from 12 to 14 seconds
--New Talent (Level 4): ARK Reaktor
---Reduces the cooldown of Xplodium Bombs by 2 seconds, and adds 2 charges of Rock-It Turret when hitting an enemy Hero with Xplodium Bomb
--New Talent (Level 13): X-Tra Large Bombs
---Increase the cast range and radius of Xplodium Charge by 25%
--Manaコストが70から60に減少。
--クールダウンが12秒から14秒に増加。
--新Talent (Level 4): ARK Reaktor
---Xplodium Bombのクールダウンが2秒減少し、敵ヒーローにXplodium Bombが命中するとRock-It Turretが2スタック貯まる。
--新Talent (Level 13): X-Tra Large Bombs
---Xplodium Chargeのキャストレンジと範囲が25%増加する。
--Kwik Release Charge (Talent)
---Cooldown between Xplodium Bomb charge uses reduced from 2 to 1 second
---Xplodium Bombを連続しようする際のクールダウンが2秒から1秒に減少。
-Robo-Goblin (R)
--Functionality has been added
--You can now press R to manually target active Turrets
--以下の機能が追加された。
--Rキーを押すことで Turretの攻撃対象を指定できる。

-Developer Comments: One of our major goals with these changes was to make our favorite one-man wrecking crew the premier zone-control Hero in the game, and we feel that his new Talents help push him in that direction. Gazlowe now has three playstyles that he can build around with his Talent tree: Rock-it! Turret, Deth Lazor, or Xplodium Charge.

-The buff to base Turret range should help him a lot in this regard, as he is much more effective during the early stages of the game. He can now also be a big threat if he can set up at an objective before the enemy team arrives.

-We also took this opportunity to remove a lot of generic Talents and replace them with much more interesting ones--like, ya know, the ability for Turrets to shoot friggin’ lasers!

Gazlowe Talents

.png
Level (Tier) 				
1 (1) 	Extra TNT (E) 	Scrap-o-Matic Smelter (Trait) 	Break it down! (Trait) 	Regeneration Master
4 (2) 	Clockwerk Steam Fists (Q) 	ARK Reaktor (E) 	Reduce, Reuse, Recycle (Trait) 	Mercenary Lord
7 (3) 	Rock-It! Turret XL (Q) 	Engine Gunk (Q) 	Hyperfocus Coils (W) 	—
10 (4) 	Robo-Goblin (R) 	Grav-O-Bomb 3000 (R) 	— 	—
13 (5) 	Turret Storage (Q) 	EZ-PZ Dimensional Ripper (W) 	X-Tra Large Bombs (E) 	Sprint
16 (6) 	Superior Schematics (Q) 	Goblin Fusion (W) 	Kwik Release Charge (E) 	—
20 (7) 	Mecha-Lord (R) 	Miniature Black Hole (R) 	Firin’ Mah Lazorz (W) 	It’s Raining Scrap 
 
**Murky [#tada0c99]

-White text indicates a NEW Talent
-Blue text indicates a MOVED Talent

.png



 
Murky

-Block (Talent) renamed to Fishtank
--Fishtank provides 2 Block charges. Each charge reduces damage taken from the next incoming Basic Attack by 50% 
-Block (Talent)はFishtankに名前が変更された。
--Fishtankは2 Blockチャージまでスタックできる。各チャージは次の通常攻撃ダメージを50%減少させる。
-March of the Murlocs (R)
--Damage increased from 19 (+4% per level) to 25 (+4% per level)
--ダメージが19 (+4% per level)から25 (+4% per level)に増加。



 
Nazeebo
**Nazeebo [#m02b63cd]

-Gargantuan (R)
--Basic Attack damage increased from 228 (+4% per level) to 274 (+4% per level)
--No longer deals bonus damage to Minions or Structures
--通常攻撃ダメージが228 (+4% per level)から274 (+4% per level)に増加。
--もはやミニオンと建物に対してボーナスダメージを与えない。



 
Sylvanas
**Sylvanas [#u6db210b]

-This Hero has received significant Talent changes
-Basic Attack damage increased from 74 (+4% per level) to 85 (+4% per level)
-Talentに大きく変更が入った。
-通常攻撃ダメージが74 (+4% per level)から85 (+4% per level)に増加。
-Corruption (Talent)は削除された。
-Envenom (Talent)は削除された。
-Blood for Blood (Talent)は削除された。
-Will of the Forsaken (Talent) moved from Level 16 to Level 13
-Remorseless (Talent) moved from Level 7 to Level 16
--Damage bonus increased from 25% to 40%
-New Talent (Level 7): Possession
--Turn the allegiance of a non-Catapult enemy Minion. Stores up to 3 charges
-Will of the Forsaken (Talent)はLevel 16からLevel 13に変更された。
-Remorseless (Talent)はLevel 7からLevel 16に変更された。
--ダメージボーナスが25%から40%に増加。
-新Talent (Level 7): Possession
--カタパルトでない敵ミニオンを味方にする。3チャージまで可能。
-Black Arrows (Trait)
--Paralysis (Talent) moved from Level 4 to Level 1
---Duration bonus reduced from 100% to 75%
--Paralysis (Talent)はLevel 4からLevel 1に変更された。
---効果時間増加が100%から75%に減少。
--Unstable Poison (Talent)
---Explosion damage no longer affects Heroes or Structures
--Overwhelming Affliction (Talent) moved from Level 13 to Level 16
---Slow amount per stack increased from 5% to 6%
--New Talent (Level 1): Mercenary Queen
---Nearby non-Boss, allied Mercenaries deal 50% more damage
---爆発がヒーローと建物にダメージを与えなくなった
--Overwhelming Affliction (Talent)はLevel 13からLevel 16に変更された。
---スタックごとのスローが5%から6%に増加。
--新Talent (Level 1): Mercenary Queen
---周囲のボスでない味方傭兵のダメージが、50%増加する。
-Withering Fire (Q)
--Damage increased from 39 (+4% per level) to 48 (+4% per level)
--ダメージが39 (+4% per level)から48 (+4% per level)に増加。
--Splinter Shot (Talent)は削除された。
--With the Wind (Talent) moved from Level 1 to Level 4
--Barbed Shot (Talent) moved from Level 1 to Level 7
--Evasive Fire (Talent) moved from Level 13 to Level 16
--With the Wind (Talent)はLevel 1からLevel 4に変更された。
--Barbed Shot (Talent)はLevel 1からLevel 7に変更された。
--Evasive Fire (Talent)はLevel 13からLevel 16に変更された。
--Overflowing Quiver (Talent)
---This Talent’s functionality has changed
---Now releases a free Withering Fire shot whenever a nearby enemy Minion dies. The free shot can only hit non-Heroic targets
--New Talent (level 4): Withering Barrage
---Gain an additional charge of Withering Fire, and charges fire 33% faster.
---このTalentの機能は変更された。
---周囲で敵ミニオンが死亡した際に、Withering Fireを無料で発射する。これはヒーローを対象にはとらない。
--新Talent (level 4): Withering Barrage
---Withering Fireのチャージ数が1つ増え、クールダウンが33%減少する。
-Shadow Dagger (W)
--Life Drain (Talent) moved from Level 7 to Level 13
--Lost Soul (Talent) moved from Level 1 to Level 4
---This Talent’s functionality has changed
---Now reduces the cooldown of Shadow Dagger by 1.25 seconds for each enemy Hero hit
--Life Drain (Talent)はLevel 7からLevel 13に変更された。
--Lost Soul (Talent)はLevel 1からLevel 4に変更された。
---このTalentの機能は変更された。
---Shadow Daggerが命中した敵ヒーロー1体につき1.25秒、Shadow Daggerのクールダウンが解消される。
--Cold Embrace (Talent)
---This Talent’s functionality has changed
---No longer reduces Shadow Dagger’s range
---Only the initial Shadow Dagger target becomes Vulnerable
---このTalentの機能は変更された。
---もはやShadow Daggerの射程を減少させない。
---Shadow Daggerの初期ターゲットにのみ、弱体化を与える。
-Haunting Wave (E)
--Ranger’s Ambush (Talent)は削除された。
--Shade Form (Talent)は削除された。
--Windrunner (Talent) moved from Level 16 to Level 13
---Withering Fire charges now refill after teleporting
---The duration in which Haunting Wave can be cast a second time for free has been increased from 2 to 5 seconds
-New Heroic (R): Mind Control
--After channeling for 1 second, gain control of an enemy Hero’s movement for 2.5 seconds
--Windrunner (Talent)はLevel 16からLevel 13に変更された。
---Withering Fireのチャージはテレポート後にたまるようになる。
---Haunting Waveを無料で再キャスト可能な時間が、2秒から5秒に増加。
-新Heroic (R): Mind Control
--1秒間のチャネリング後、対象の敵ヒーローの移動を 2.5秒間コントロールできるようになる。
--Dark Lady’s Call (Talent)
---This Talent’s functionality has changed and now affects Mind Control
---Now increases target’s Movement Speed by 100%
---このTalentの機能は、Mind Controlに関係あるものになった。
---対象の移動速度を100%増加させる。

-Developer Comments: We started these changes off by looking for a more exciting Heroic ability for Sylvanas. After many iterations, we think we finally found something that can compete with Wailing Arrow. We’re excited to bring Mind Control to the Nexus, which will allow Sylvanas to ruin an enemy’s positioning while possibly sacrificing her own to do so.

-Given its gravity, this change quickly led us down the rabbit hole of trying to fix her Talent pick-rates, so we took the opportunity to look into those while applying some of our newer Talent tree design philosophies. After the dust had settled, we realized our changes were going to remove a bit of the damage offered by her popular build paths, so we decided to increase her Basic Attack and Withering Fire damage to help even things out.
**The Lost Vikings [#jaac19b4]

Sylvanas Talents

.png
Level (Tier) 				
1 (1) 	Overflowing Quiver (Q) 	Paralysis (Trait) 	Mercenary Queen 	—
4 (2) 	Withering Barrage (Q) 	With the Wind (Q) 	Lost Soul (W) 	—
7 (3) 	Barbed Shot (Q) 	Unstable Poison (Trait) 	Possession 	—
10 (4) 	Wailing Arrow (R) 	Mind Control (R) 	— 	—
13 (5) 	Life Drain (W) 	Windrunner (E) 	Will of the Forsaken 	Spell Shield
16 (6) 	Evasive Fire (Q) 	Cold Embrace (W) 	Overwhelming Affliction 	Remorseless
20 (7) 	Deafening Blast (R) 	Dark Lady's Call (R) 	Fury of the Storm 	Bolt of the Storm
 

-White text indicates a NEW Talent
-Blue text indicates a MOVED Talent

.png


The Lost Vikings

-Olaf the Stout (Talent)
--Time between Block stacks reduced from 8 to 5 seconds
--Blockのスタックのクールダウンが8秒から5秒に減少。



 
Xul
**Xul [#nadd596c]

-Cursed Strikes (W)
--Attack Speed slow now only affects Heroes and Summons
--攻撃速度低下はヒーローとその召喚ユニットにのみ適用される。



 
Zagara
**Zagara [#t9f0bf66]

-Nydus Worm (R)
--While inside a Nydus Worm, Health and Mana are now restored at a rate equal to the Hall of Storms
--Nydus Worm can now be cast while inside another Nydus Worm
--Zagara now exits Nydus Worms instantly, and can also exit by right-clicking the minimap
--Nydus Worm内では、HealthとManaがHall of Storms内と同様に回復する。
--Nydus Worm内からNydus Wormをキャスト可能になる。
--ZagaraはNydus Wormから即座に出られるようになり、ミニマップをクリックすることでも出られるようになる。

-Developer Comments: Nydus Network has been in a tough position for a long time. We realize it is pretty difficult to compete with Devouring Maw, which is an incredible team-fight Heroic. Zagara may also have bigger changes coming Soon ™. The current set of changes are intended as quality-of-life and usability improvements for Nydus Network. We will be keeping a close eye on these changes, but we are also excited to see if they can potentially open up some new play-styles for our wonderful Creep Queen.



 
Support

 
Brightwing

-Pixie Dust (E)
--Damage reduction amount changed from 50% to 75%
--ダメージ減少が50%から75%に増加。

**Li Li [#rbb308fd]


 
Li Li

-Fast Feet (Trait)
--Elusive Feet (Talent)
---Damage reduction amount increased from 50% to 75%
---ダメージ減少が50%から75%に増加。

**Rehgar [#w7de1af5]


 
Rehgar

-Earthbind Totem (E)
--Can now be hit by area of effect Abilities



--AoEアビリティからダメージを受けるようになった。
 
Warrior
**Chen [#o9a60c67]

 
Chen

-Fortifying Brew (Trait) (D)
--A 0.5 second cooldown has been added between activation and cancellation of Fortifying Brew channeling
--Fortifying Brewをキャストしてからキャンセル可能になるまで0.5秒必要になった。

**Johanna [#qaff9b40]


 
Johanna

-Reinforce (Talent)
--Damage reduction amount increased from 50% to 75%
--ダメージ減少が50%から75%に増加。



 
Rexxar
**Rexxar [#pfbc1de5]

-Grizzled Bear (Talent)
--Damage reduction amount increased from 50% to 75%
--ダメージ減少が50%から75%に増加。