Closed Beta Patch Notes 2015/01/13

Last-modified: Wed, 21 Jan 2015 15:24:57 JST (3381d)

General Edit

New Portrait Rewards Edit

2つの新しいPortraitが以下の条件を満たすテクニカルαテスターに配布されます。
テクニカルαで1度でもゲームをプレイした人
テクニカルαでレベル40に到達した人
Portraitはすぐには有効化されませんが、まもなく条件を満たしたプレイヤーに配布されます!

New Battleground Edit

Sky Templeは新たな3レーンのBattlegroundです。

各レーンの中央にあるTempleは90秒後に有効化されます。Templeをキャプチャすることで敵の建物に破壊光線が発射されます。

気をつけてください!Templeが一度キャプチャされると、守護者たちが目覚めてプレイヤーを排除しようとします。彼らを打ち倒しTempleのコントロールを維持しましょう。

Templeは全てのプレイヤーがその場からいなくなるとすぐに攻撃を停止します。その後も両チームがキャプチャし直すことが可能です。

いくつかのTempleが有効化され、その後もゲーム中ずっと定期的に有効化されます。

Templeは弾薬を使い切ると活動を停止します。 once their Ammunition is depleted.

ヒーロー Edit

Thrall, Warchief of the Horde, がNexusに参加しました!

アビリティ

       Chain Lightning (Q)
           3体の敵に雷を放つ。
       Feral Spirit (W)
           燃え盛る狼の精霊を解き放ち敵を燃やし、ヒーローをrootする。
       Windfury (E)
           攻撃速度と移動速度を上昇させる。.
   '''Trait'''  Frostwolf Resilience
           アビリティを敵に使用しチャージを貯めることで自身を回復する。
   '''Heroic Abilities''' Earthquake (R)
           広範囲にわたって敵に強烈なスローを与える。
   '''Heroic Abilities''' Sundering (R)
           直線上に地割れを起こし、ダメージとスタンを与える。

ユーザーインターフェース Edit

General Edit

Versus ModeはQuick Matchという名前に変更されました。
全てのデイリークエストがPractice Modeで達成することができるようになりました。

Hero League Edit

Heroes of the Stormにおける初めてのランクプレイモードが追加されました!

Hero Leagueでは、プレイヤーはソロでも、好きな人数のパーティでもキューを入れることができます。マッチは同程度のスキル、ほぼ同じ人数構成のパーティと当たるようになっています。

Hero Leagueをプレイするためには以下の条件を満たしている必要があります。
レベル30以上
10体以上のヒーローを所持(無料ヒーローは含みません)

  • Draft Mode

マッチが見つかるとプレイヤーはDraft Modeへ入ります。チームは自ターンに、このゲームで使いたいヒーローをピックしていきます。

  • コイントス

コイントスによりファーストピックを行うチームを決定します。
コイントスに勝利したチームは、最初のターンに1体のヒーローをピックできます。
その後、順番に2ヒーローずつピックしていき、最後にコイントスに負けたチームが1体のヒーローをピックして終了します。

プレイヤーは自分が所持しているヒーローの中から使用したいヒーローを選択します。
それぞれのプレイヤーは自分たちのターンで、30秒間ヒーローを選択する時間を与えられます。30秒以内にヒーローが選択されなかった場合、自動でヒーローが選択されます。
すでにピックされたヒーローを他のプレイヤーがピックすることはできません。

Points and Ranks Edit

Hero Leagueプレイヤーは個々のランクを持ち、ランクは50からスタートします。
ゲームに勝つことでポイントを獲得し、ポイントを貯めることで次のランクへと昇格します。ランクは最高で1です。
ゲームに負けるとポイントを失います、ポイントをすべて失うとランクが降格します。(ただし50からは下がりません)
プレイヤーは自分のランクと勝敗記録をHero Leagueのプレイ画面で確認できます。

ゲーム放棄 Edit

Hero LeagueかQuick Matchでゲームを抜けたプレイヤーは、クイックマッチを一度完了するまでHero Leagueをプレイできません。
Hero LeagueをDraft Mode中に抜けた場合は300ランクポイントを失った上で、上記のペナルティを受けます。そのプレイヤーが組んでいたパーティメンバーも同様のペナルティを受けます。

Custom Games Edit

右上にあるLobby Modeのプルダウンメニューからヒーロー選択のフォーマットを選ぶことができます。

  • Standard - クイックマッチと同様に同じヒーローを選ぶことができるフォーマットです。
  • Draft Mode - 2つのオプションが存在します。
    • Predetermined - Hero Leagueと同様のDraft Modeフォーマットです。
    • First Come First Served (FCFS) - チーム内での入室順にヒーローを自由に選択できるDraft Modeフォーマットです。

Art Edit

General Edit

   ショップでのStimpackに新たな3Dアートが追加されました。

Battlegrounds Edit

  • Healing Wellがプレイヤーによって使用された時のエフェクトがアップデートされました。 have received updated visual effects when activated by a player.
  • Siegeキャンプのスポーンアニメーションがアップデートされました。
  • パフォーマンスを向上させるために、いくつかの素材を最適化しました。

Heroes, Mounts, and Skins Edit

  • ダンス、勝利時、トーントアニメーションが多くのヒーローに追加された。
  • Diabloは表情アニメーションが追加された。
  • Sgt. Hammerのアニメーションの多くがより洗練された。
  • いくつかのポートレートが、ライティングとアニメーションのアップデートをされた。
  • 以下のヒーロー、スキン、スキンのバリエーションの見た目が向上した。
           ChenのMaster Skinとそのバリエーション
           JainaとJainaのベーススキンのバリエーション
           Nazeeboのベーススキンのバリエーション
           Raynorのベーススキンのバリエーション
           Sgt. HammerのMaster Skinとそのバリエーション
           Stitchesのベーススキンのバリエーション
           Tychusのベーススキンのバリエーション
           Countess Kerriganのコウモリマウント
           コウモリ以外のマウントを使用する場合のCountess Kerrigan
           Cyberwolfマウントのバリエーション
           Golden Cyberwolfのセカンドバリエーションがはっきりわかるようになった
  • いくつかのヒーロースキンはアビリティの見た目が変更されます
           Az’guldan Azmodan -- Orb of Annihilation (Q)
           Countess Kerrigan -- Impaling Blades (W)とPrimal Grasp (E)
           Cyb’arak Anub’arak -- Scarab Host (Trait)とImpale (Q)
           Pajamathur Abathur -- Locust Strain (Trait)、Symbiote (Q)とCocoon Form
           Skelethur Abathur -- Locust Strain (Trait)、Symbiote (Q)とCocoon Form
           Spectre Nova -- Snipe (Q)
  • いくつかのアビリティはビジュアルエフェクトの向上がなされた。
           FalstadのアップデートされたアビリティとTailwind Trait
           JainaのChilled debuff (Jainaにのみ見える)
           Li Liのアップデートされたアビリティ
           Raynorの通常攻撃
  • 以下のヒーローはアビリティアイコンが新しくなった。
           Abathur
           Jaina
           Nova
           Sgt. Hammer
           Sonya
           Tyrael
  • いくつかの召喚ユニットはビジュアルエフェクトの向上がなされた。
           Az’guldan AzmodanのDemons
           JainaのWintermute習得後のWater Elemental
           Master JainaのWater Elemental
           Nazeeboの Ravenous Spirit (R) はチームの色になります
           KerriganのImpaling Blades (W)で召喚されたZerglings
           ZagaraのInfested Drop (E)で召喚されたRoaches
  • 以下のスキンのバリエーションの順番が入れ替わった。
           Candy King Muradinの茶色と緑
           Stitchesのピンクと緑
           Master Jainaのピンクと黒

Shop Edit

ウィークリーセール Edit

ウィークリーセールがNexusにやってきます。

  • 毎週3つのアイテムがセールになります。
  • ウィークリーセールは月曜日の2:30 p.m. PST.に切り替わります。(日本時間の07:30)
    • 以前のセール品は通常の値段に戻り、新たな3つのアイテムが値引きされます。
  • ウィークリーセールは以下の2種類の内から1つの形態をとります。
               1ヒーローと2ヒーロースキン
               1ヒーロー、1スキン、1マウント
  • 最新のウィークリーセールの情報はBattle.net appのHeroes of the Stormタブか、http://us.battle.net/heroes/en/forum/topic/15699634571で確認することができます。

バンドルパック Edit

  • 以下のバンドルパックが期間限定でショップに追加されました。
           Hellhammer Thrall Bundle
           Luxoria Skin Bundle
           Luxoria Complete Bundle
  • 以下のバンドルパックがショップから削除されました。
           Altered Fates Skin Bundle
           Altered Fates Complete Bundle
           Winter Veil Jaina Bundle
           Winter Veil Complete Bundle

ヒーロー Edit

Thrall, Warchief of the Horde,がショップに追加されました。

マウント Edit

  • The Magic Carpetマウントが追加されました。Luxoria Skin BundleかLuxoria Complete Bundleに含まれています。
    • 最終的にMagic Carpetマウントは単独でショップに追加される予定です。
  • The Reign-deerマウントがショップから削除されました。

値段の変更 Edit

Stitchesの値段が$8.49 USD or 7,000 Goldになりました。

Skins Edit

  • ThrallのMaster Skinが追加されました。
  • 以下の新しいヒーロースキンがショップに追加されました。
           Crypt King Tassadar
           Desert Queen Zagara
           Hellhammer Thrall
           Luxorian Monkey Brightwing
  • 以下のスキンがショップから削除されました。
           Great-father Rehgar
           Winter Veil Jaina

Design and Gameplay Edit

  • Cloak
    Cloakが解除されている時間を2秒から3秒に増加しました。
  • Hearthstone (B)
    Altar of Storms内ではキャストできなくなった。

Battlegrounds Edit

建物 Edit

  • Core
    ヒーローに対するダメージが20%増加。
    AbathurのSymbioteとTassadarのPlasma ShieldがCoreに再び使用可能になった。
  • Towers
    弾切れでタワーが攻撃しない時間が、20秒から30秒に増加。
    タワーの弾薬回復時間が1発につき15秒に短縮されたという、前回の変更を受けての調整で。タワーは2発の弾薬をもって復帰することになる。

傭兵 Edit

  • Grave Golem
           Root
               Grave GolemはもはやRootのキャストするときに止まることはない。
               Rootはレンジミニオンに向けてキャストされる。
               ヒーローは未だに最優先ターゲットである。
           Stomp
               Stompをキャストするまでのディレイが削除された。
               Stompは射程内にヒーローが2体かミニオンが3体以上いる場合にキャストされる。
               StompはGrave Golemが移動していている間はキャストされない。
               Stompはミニオンに与えるダメージが増加した。

Talents Edit

General Edit

レベル20タレントは全てのヒーローで並べ替えられ、Heroic Abilitiy強化のTalentが1番目と2番めに配置されるようになった。

  • Resurgence of the Storm
    ゲームから削除された。
  • Calldown: MULE
    • MULEの思考回路が改善されました!
    • MULEは弾薬の補給よりも建物の修理を優先します。(建物が弾薬を保持している場合、修理されている間に弾薬の補給も行われます。)
    • MULEはTown HallとTowerを最優先で修理します。その後、Gate、MoonwellそしてWallの修理を行います。
    • もし同じ優先度の建物がMULEの射程内に2つ存在する場合、投下された場所に近い方を修理します。
    • 射程内の建物が全て回復した場合、MULEは優先度に応じて弾薬の補給を行います。
  • Mercenary Lord

新たな能力が追加されました。

       SiegeとBruiser傭兵は50%の追加ダメージを獲得します。
       SiegeとBruiser傭兵がダメージボーナスを受けるためには、Mercenary Lord Talentを持つプレイヤーが側に居なければなりません。

ヒーロー Edit

Abathur Edit

Abathurは大規模な変更を受けた。

  • 新アビリティ(R): Evolve Monstrosity
    60秒間、味方のミニオンかLocustを怪物化させる。
    怪物の側で敵ミニオンが死亡した場合、4%のHealthと4%の通常攻撃ダメージを獲得する。この効果は30回までスタックする。
    怪物にSymbioteを使用すると、Symbioteの効果に加え怪物をコントロールすることができるようになる。
    • 新タレント(Level 16): Volatile Mutation
      Ultimate Evolutionのクローンと怪物は、3秒毎に周囲の敵にダメージを与える。また、それらが死亡した時にも同様のダメージを与える。
    • 新タレント(Level 20): Evolution Complete
      怪物化の時間を50%増加させ、怪物がDeep Tunnelのアビリティを獲得する。
  • Locust Strain (Trait)
    • Eradicate Minions (Talent)が削除された
    • Combat Adaptation (Talent)が削除された
    • Assault Locust (Talent)
      爆発ダメージが60 (+12 per level)から50 (+5 per level)に減少した。
    • Survival Instincts (Talent)
      Locustが30%のボーナスHealthを獲得に加え、Locustの効果時間が10秒間延長される。
    • 新タレント(Level 20): Locust Nest
      有効化することで定期的にLocustを生み出す巣を作成する。同時に1つのLocust Nestしか作成できない。
  • Symbiote (Q)
    • 制限時間は無くなった。
    • Barbed Spines (Talent)は削除された
    • Pressurized Glands (Talent)はLevel 4からLevel 1へ変更された
    • Regenerative Microbes (Talent)がLevel 7からLevel 1へ変更された
    • 新タレント(Level 4): Sustained Carapace
      Symbiote’s Carapace (E)の時間が50%増加し、効果時間中にSymbioteが終了しても効果が持続するようになる。
    • New Talent (Level 4): Adrenal Overload
      Symbioteの対象は25%の攻撃速度増加を得る。
    • New Talent (Level 7): Networked Carapace
      Symbiote’s Carapace (E)をミニオンか傭兵に使用すると周囲の全てのミニオンと傭兵にもCarapaceが発動する。
    • New Talent (Level 13): Soma Transference
      Symbiote’s Spike Burst (W)が敵ヒーローに当たるとSymbioteの対象が回復する。
    • New Talent (Level 20): Hivemind
      Symbioteをキャストした時に、さらに近くのヒーロー一体にもSymbioteが発動する。このSymbioteは最初のSymbioteと同様の行動を取る。2つ目の対象が遠くに離れた場合、このSymbioteは破壊される。
    • Needlespine (Talent)
      今やStabの射程とダメージを20%増加させる。
    • Stab (Q)
      ダメージが44 (+13 per level)から44 (+9 per level)に減少した。
  • Toxic Nest (W)
    • Prolific Dispersal (Talent)はLevel 13からLevel 4へ変更された。
    • Ballistospores (Talent)
      今や無限大の射程に加えて、Toxic Nestの効果時間も25%延長する。
  • Ultimate Evolution (R)
    • Ultimate Evolutionのクローンはもはや元のヒーローのHeroic Abilityを受け継がない。
    • Ultimate Evolutionのクローンは殺された時に少量のXPを与える。
    • Cooldownが120秒から80秒に減少した。
    • Evolution Master (Talent)は削除された
    • New Talent (Level 20): Evolutionary Link
      Ultimate Evolutionのクローンが生きている限り、Ultimate Evolutionのコピー元は5秒毎にリフレッシュされる最大Healthの20%のシールドを獲得する。

Azmodan Edit

  • Globe of Annihilation (Q)
    • クールダウンが8秒から10秒に増加した。
    • レベルごとのダメージ増加が13から15に増加した。
    • Taste for Blood (Talent)
      キルごとのダメージボーナスが1から2に上昇した。
  • Demonic Invasion (R)
    Demonic Gruntは今や攻撃回数で死亡するのではなく、実際にHealthを持つようになった。

Chen Edit

  • Storm, Earth, Fire (R)
    1秒のキャストタイムが設けられた。この間にアビリティを中断することができる。

Falstad Edit

Falstadは大規模な変更を受けた。

  • Thunderstorm (W), Aerial Blitzkrieg (R)そしてこれらをサポートするタレントは削除された。
  • Stoneskin (Talent)は削除された
  • New Ability (W): Lightning Rod
    • 対象の敵にダメージを与え、追加でFalstadが対象のそばにいる間、4秒間ダメージを与え続ける。
    • New Talent (Level 4): Charged Up
      Lightning Rodの追撃が2回増加する。
    • New Talent (Level 13): Thunderstrikes
      Lightning Rodの追撃は1回当たるごとに15%ダメージが増加する。
    • New Talent (Level 13): Static Shield
      Lightning Rodが命中するたびに、効果時間4秒間のFalstadの最大Healthの5%のシールドを獲得する。このシールドはスタックする。
  • New Ability (R): Mighty Gust
    突風で敵を押し出し、60%のスローを与える。スローの効果は3秒間かけて少しずつ減少する。
    • New Talent (Level 20): Wind Tunnel
      Mighty Gustは4秒間風のトンネルを作り出す。 トンネルに捉えられた敵は、効果時間中定期的に押し戻される。
  • Shock and Awe (R)はHinterland Blastに名前が変更された。
    • Blast of Awe (Talent)はCall of the Wildhammerに名前が変更された。
  • Tailwind (Trait)
    • Gust of Wind (Talent)はAerie Gustsに名前が変更された。
    • Aerie Gusts (Talent)
      Tailwind発動までの時間を2秒短縮し、移動速度ボーナスが20%から30%に増加する。
  • Flight (Z)
    • Fly Away! (Talent)は削除された。
    • New Talent (Level 20): Epic Mount
      Flightのクールダウンを20秒減少させ、キャストタイムを0.5秒短縮し、飛行速度を50%増加させる。
  • Hammerang (Q)
    • Stormhammer (Talent)は削除された。
    • Wildhammer (Talent)は削除された。
    • New Talent (Level 1): Power Throw
      Hammerangの射程を40%、スローの効果時間を25%増加させる。
    • New Talent (Level 7): Secret Weapon
      Hammerangが飛んでいる間、通常公的のダメージが80%増加する。
    • New Talent (Level 16): Hammer Time
      Hammerangでスロー状態になっている敵に対してのFalstadの最初の通常攻撃は、対象を0.75秒スタンさせる。
  • Barrel Roll (E)
    • Dog Fight (Talent)は削除された。
    • New Talent (Level 4): Flow Rider
      Barrel Rollのクールダウンを35%減少させる。
    • New Talent (Level 7): Free Roll
      Barrel Rollのマナコストをなくす。

Gazlowe Edit

  • Robo-Goblin (R)
    アビリティの効果はパッシブに変更された。GazloweはこのHeroic Abilityを選んだ場合でもマウントに騎乗できる。
    ダメージボーナスが250%から150%に減少した。

Illidan Edit

  • Metamorphosis (R)
    • Demonic Form (Talent)
      もはやマウントスキルを使用不能にすることはない、ただし戦闘状態でない場合の移動速度増加は無くなった。このツールチップはゲーム内に正確に反映されていないが、将来のパッチで修正する予定である。

Jaina Edit

  • Frost Bolt (Q)
    ダメージが50 (+16 per level)から45 (+14 per level)に減少した。
  • Cone of Cold (E)
    ダメージが40 (+13 per level)から50 (+17 per level)に上昇した。
  • Water Elemental (R)
    キャスト時の爆発ダメージが50 (+6 per level)から65 (+7 per level)に上昇した。
    通常攻撃のダメージは65 (+6 per level)から50 (+6 per level)に減少した。

Kerrigan Edit

  • Ultralisk (R)
    UltraliskはRキー(初期設定)を押すことでターゲットを変更できるようになった。
    • Torrasque (Talent)
      このタレントは作りなおされた。効果時間とHealth増加は削除された。Torrasqueは死亡時、もしくは効果時間切れ後に卵へと変身する。もし卵が破壊されなければ、あらたなTorrasqueが誕生する。この効果はキャスト1回につき、1度しか発生しない。

Li Li Edit

Li Liは大規模な変更を受けた

  • Protective Shield (Talent)は削除された。
  • Stoneskin (Talent)は削除された。
  • New Talent (Level 7): Shake It Off
    スタン、ルートの効果時間が75%減少する。この効果は15秒に1度しか発生しない。
  • Basic Attack
    初期ダメージが20から25に増加した。
  • Fast Feet (Trait)
    • 移動速度増加が15%から10%に減少した。
    • New Talent (Level 16): Safety Sprint
      Li LiのHealthが50%以下のとき、Fast Feetの移動速度ボーナスが10%から20%に増加する。
    • New Talent (Level 20): Kung Fu Hustle
      Fast Feetが有効なときに、アビリティは3倍のスピードでクールダウンが減少する。
  • Healing Brew (Q)
    レベルごとのヒール上昇量が20から18に減少した。
    • New Talent (Level 1): Pro Toss
      Healing Brewの射程が30%増加する。
    • New Talent (Level 7): Pitch Perfect
      Healing Brewをキャスト後、6秒間Healing Brewのコストが10Mana減少する。この効果はスタックしない。
    • The Good Stuff (Talent)の効果が変更された。
      Healing Brewは30%の追加ヒールを6秒間かけて行う。ヒールの重ねがけはこの効果時間を延長する形で行われる。
    • Two For One (Talent)の効果が変更された。
      もはやHealing Brewのマナコストを増加させない。
      今やHealing Brewのクールダウンを3秒から4.5秒に増加させる。
    • Herbal Cleanse (Talent)
      移動速度増加時間が2秒から3秒に増加した。
  • Cloud Serpent (W)
    • Cloud Serpentの効果が変更された。
      Cloud Serpentは今や周囲の敵に自動的に攻撃する。一度に一体のCloud Serpentしかヒーローに取り付けることができない。
    • コストが40Manaから30Manaに減少した。
    • 初期ダメージが15から20に増加した。
    • Timeless Creature (Talent)はLevel 16からLevel 1に変更された。
    • Lightning Serpent (Talent)
      初期ターゲット以降に与えるダメージが、25%から50%に増加した。
      反射する範囲が20%増加した。
    • New Talent (Level 4) : Mending Serpent
      Cloud Serpentが攻撃するたびに、Cloud Serpentの対象となっているヒーローが回復する。
    • New Talent (Level 16): Serpent Sidekick
      味方にCloud Serpentをキャスト後、Li Liは自分にもCloud Serpentをキャストする。
  • Blinding Wind (E)
    • 通常攻撃をミスする回数が1回から2回に増加。
    • コストが50Manaから40Manaに減少。
    • 初期ダメージが50から30に減少。
    • レベルごとのダメージ上昇が12から13に増加。
    • Gale Force (Talent)
      ダメージボーナスが25%から50%に増加。
    • Mass Vortex (Talent)はLevel 1からLevel 4に変更された。
    • Lingering Blind (Talent)
      通常攻撃をミスする回数が2回から3回に増加。
    • New Talent (Level 13): Surging Winds
      8秒間、Blinding Windがヒットしたターゲットごとに、Li Liが5% Ability Powerを獲得する。敵に追加ヒットさせるたびにバフの効果時間がリフレッシュされ、Ability Powerが上昇する。この効果は4回までスタックする。
  • Jug of 1,000 Cups (R)
    • クールダウンが60秒から70秒に増加。
    • 初期ヒール量が35から20に減少。
    • レベルごとのヒール量上昇が4から6.5に増加。
  • Water Dragon (R)
    • 初期ダメージが130から200に増加。
    • レベルごとのダメージ上昇が13から20に増加。
    • スローが40%から70%に増加。

Muradin Edit

  • Second Wind (Trait)
    • 回復量が1%から1.5%に増加。
    • Third Wind (Trait)
      回復量が1.5%から2%に増加。
      Helthが少ない場合の回復量が5%から4%に減少。
  • Dwarf Toss (E)
    • 射程が6から8に増加。
    • Dwarf Launch (Talent)
      増加射程と範囲が75%から50%に減少。
  • Haymaker (R)
    • Manaコストが100から80に減少。
    • 対象をより遠くへ飛ばすための、0.5秒のキャストタイムが追加された。
    • Grand Slam (Talent)
      今やManaコストも80から40に減少させる。

Nova Edit

  • 通常攻撃
    • Anti-Armor Shells (Talent)
      ダメージとアタックスピードスローが300%から250%に減少。
    • New Talent: Headshot (Level 13)
      ヒーローを殺した際に、アビリティのクールダウンが4秒解消される。
  • Cloak (Trait)
    • Advanced Cloaking (Talent)
      通常アビリティのクールダウン減少効果が削除された。
      クローク状態のとき、Novaは2% Healthを毎秒回復する。
  • Pinning Shot (W)
    • Covert Ops (Talent)の効果が変更された。
      Manaコスト減少効果は削除された。
      いまやPinning Shotのスロー量をクローク状態であれば毎秒1%ずつ上昇させる。スローは最大で50%である。この効果はNovaのクロークが解除されてから1秒後に無効化される。
  • Holo Decoy (E)
    • Holoのクローンはもはや衝突判定を持たない。
    • Holoのクローンは今や基本機能の一環として、AIで移動するようになった。
    • キャストレンジが25%増加した。
    • Digital Shrapnel (Talent)は削除された。
      Digital Shrapnelの2秒クールダウン減少は、Remote Delivery Talentに追加された。.
    • Double Fake (Talent)
      AIで移動する効果は削除された。

Tassadar Edit

  • Oracle (Trait)
    今やZagaraのCreep Tumorを含む、すべてのクロークユニットを暴露するようになった。

Tychus Edit

  • Minigun (Trait)
    Tychusはもはや攻撃するためにMinigunを巻き上げる必要はなくなった。即座に攻撃が始まるようになった代わりに、最初は攻撃速度が遅くなっている。少しずつ攻撃速度は上昇し1.5秒後に最大になる。

Zagara Edit

  • Creep Tumor (Trait)
    • ZagaraはCreep Tumorの残り時間を確認することができるようになった。
    • Endless Creep (Talent)
      Creepの広がる速度が増加する効果を削除した。
      Creepの広がる範囲が25%から50%に増加した。
      いまやCreep TumorのHealthを2倍にする。
  • Infested Drop (E)
    • Bile Drop (Talent)
      今や100%のボーナスダメージをDoTではなく着弾時に与える。
    • Corpse Feeders (Talent)
      もはやRoachlingの効果時間を増加させない。
      いまやヒーロー以外からRoachlingが受けるダメージが30%減少する。
  • Devouring Maw (R)
    • Tyrant Maw (Talent)
      このタレントのクールダウン減少効果は、もはやDevouring Maw内のヒーローを殺すことには依存しない。この効果はいまやパッシブボーナスである。いつでもZagaraがキルに関与したなら、Devouring Mawのクールダウンが25秒解消される。

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General

New Portrait Rewards

   Two new portraits have been added that will be awarded to players who accomplished the following during Technical Alpha testing:
       Played one or more games during the Heroes Technical Alpha.
       Reached Player Level 40 during the Heroes Technical Alpha
   Two new portrait rewards have also been added for players who accomplish the above during the Closed Beta testing phase.
   These portrait rewards are not available for use just yet, but will be added to qualifying players’ accounts very soon!
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New Battleground

Heroes_SkyTempleLoadScreen_Thumb_700x377.png

Sky Temple, a brand new 3-lane Battleground, has been added to Heroes of the Storm and is now available for play in all game modes!

   Temples at the center of each lane will activate after 90 seconds, and can be captured to fire devastating beams of energy at enemy Structures.
       Beware! Once a Temple has been captured, its Guardians will rise and attempt to remove players by force. Defeat them to maintain control of an active Temple.
       A Temple will cease firing shortly after all players have left its grounds, and can then be recaptured by either team. Be ready to fend off enemy players who seek to wrest control of the Temples for their own benefit.
   One, two, or three Temples will activate at a time, and Temple activation will occur periodically throughout a game.
   Temples will deactivate once their Ammunition is depleted.
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New Hero

Thrall, Warchief of the Horde, has entered the Nexus and is now available for play! Read on for a brief overview of his abilities.

   Abilities
       Chain Lightning (Q)
           Blast 3 enemies with lightning.
       Feral Spirit (W)
           Releases a fiery wolf spirit to burn enemies and root Heroes.
       Windfury (E)
           Increases attack and movement speed.
   Trait
       Frostwolf Resilience
           Casting Abilities on enemies grant charges that Heal you.
   Heroic Abilities
       Earthquake (R)
           Persistently slows enemies in a massive area.
       Sundering (R)
           Sunder the earth in a line, damaging and stunning enemies in its path.
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User Interface

General

   Versus Mode has been renamed to Quick Match.
   All Daily Quests can now be completed in Practice Mode.

Hero League

   Initial implementation for Hero League, the first Ranked Play mode in Heroes of the Storm, has been added to the game!
       With Hero League, players will be able to queue up alone, or in a party of any size, for ranked, competitive matches against others of similar skill and party size.
       In order to queue for Hero League, players must meet the following requirements:
           Reach Level 30 or higher.
           Own 10 or more Heroes (weekly free rotation Heroes do not count toward this requirement.)
   Draft Mode
       After finding a match, players will enter Draft Mode, in which teams will take turns picking the Heroes they’d like to use for the upcoming game.
       Coin Toss
           A coin toss will determine which team will pick first.
           The team that wins the coin toss will be prompted to pick one Hero on the first turn, after which, teams will alternate picking two Heroes per turn until just one player remains on the team that lost the coin toss.
       Hero Selection
           Players may only choose from the pool of Heroes that they already own.
           Each player will have 30 seconds to select a Hero during their turn. If no selection is made, a Hero will be locked in automatically.
           Once locked in, a Hero can no longer be selected by any other player.
   Points and Ranks
       All Hero League players will be ranked individually, starting at Rank 50.
           Win games to earn points that count toward promotion to the next rank, up to a maximum of Rank 1.
           Losing games will result in a loss of points, and enough losses can cause demotion to the previous rank (though not below Rank 50.)
       Players can view their own Rank and win/loss record at any time on the Hero League Play Screen.
   Game Abandonment
       A player that leaves an in-progress Hero League or Quick Match game will not be allowed to queue for Ranked Play until a new Quick Match game is completed.
       Leaving a Hero League game during Draft Mode will result in a loss of 300 ranked points in addition to the above penalty, and all of that player’s party members at the time of Draft Mode abandonment will also receive these penalties.

Custom Games

   The “Lobby Mode” dropdown found at the top-right corner of Custom Game lobbies has been enabled, and can now be used to switch between Hero Select formats:
       Standard - Mirrors the same Hero Select format used in Quick Match games.
       Draft Mode - Consists of two options:
           Predetermined - Causes Hero Select to mirror the same Draft Mode format used for Hero League games.
           First Come First Served (FCFS) - Utilizes a different Draft Mode format, which allows each team to freely decide the order in which its players will select their Heroes.

For a much more in-depth look at the features mentioned above, check out our recent Hero League and Draft Mode blog post. Furthermore, kindly keep in mind that today’s addition of Hero League and Draft Mode represent an early look at Ranked Play, and a number of improvements are planned for each of these features with future game updates. Feel free to share your thoughts on these features with us using the official feedback forums.

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Art

General

   New 3D art has been added for Stimpacks in the Heroes of the Storm Shop.

Battlegrounds

   Healing Wells have received updated visual effects when activated by a player.
   Siege Camp spawn animations have been updated.
   Various assets have been optimized to help improve performance.

Heroes, Mounts, and Skins

   Dance, victory, and taunt animations have been added to a number of Heroes.
   Diablo has received facial animations.
   Sgt. Hammer has received additional polish for a number of her animations.
   Various portraits have received updated lighting and animations.
   The following Heroes, Mounts, Skins, and Skin Variations have received visual improvements:
       Chen’s Master Skin and its Variations
       Jaina and Jaina’s base Skin Variations
       Nazeebo’s base Skin Variations
       Raynor’s base Skin Variations
       Sgt. Hammer’s Master Skin and its Variations.
       Stitches’ base Skin Variations
       Tychus’ base Skin Variations
       Countess Kerrigan’s Bat Mount
       Countess Kerrigan while using Mounts other than her Bat
       Cyberwolf Mount Variations
       Golden Cyberwolf’s second Mount Variation has been made more distinct
   Several Hero Skins have received brand new art for certain abilities, which match that Skin’s theme:
       Az’guldan Azmodan -- Orb of Annihilation (Q)
       Countess Kerrigan -- Impaling Blades (W) and Primal Grasp (E)
       Cyb’arak Anub’arak -- Scarab Host (Trait) and Impale (Q)
       Pajamathur Abathur -- Locust Strain (Trait), Symbiote (Q), and Cocoon Form
       Skelethur Abathur -- Locust Strain (Trait), Symbiote (Q), and Cocoon Form
       Spectre Nova -- Snipe (Q)
   Several Hero Abilities have received updated visual effects:
       Falstad’s updated Abilities and Tailwind Trait
       Jaina’s Chilled debuff (visible to Jaina only)
       Li Li’s updated Abilities
       Raynor’s Basic Attack
   The following Heroes have received new Ability icon art:
       Abathur
       Jaina
       Nova
       Sgt. Hammer
       Sonya
       Tyrael
   A number of summoned units have received visual effects improvements:
       Az’guldan Azmodan’s Demons
       Jaina’s Water Elemental after learning the Wintermute Talent
       Master Jaina’s Water Elemental
       Nazeebo’s Ravenous Spirit (R) is now team-colored.
       Zerglings spawned by Kerrigan’s Impaling Blades (W)
       Roaches spawned by Zagara’s Infested Drop (E)
   The following Skin Variations have had their order swapped:
       Candy King Muradin’s brown and green Skin Variations.
       Stitches’ pink and green Skin Variations.
       Master Jaina’s pink and black Skin Variations.
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Shop

Weekly Sales

   Weekly sales are coming to Nexus, starting with today’s patch.
       Three items per week will be placed on sale.
       Weekly Sales will start and end on Mondays at 2:30 p.m. PST.
           At that time, items from the previous Weekly Sale will return to normal price, and three new items will become available at a discount.
       Initially, Weekly Sales will take on one of two forms:
           1 Hero and 2 Hero Skins
           1 Hero, 1 Skin, 1 Mount
   Stay up-to-date with the latest Weekly Sale using the Battle.net application’s Heroes of the Storm tab, or by heading to the official Heroes forums.

Bundle Packs

   The following Bundle Packs have been added to the Shop, and are available for a limited time:
       Hellhammer Thrall Bundle
       Luxoria Skin Bundle
       Luxoria Complete Bundle
   The following Bundle Packs have been removed from the Shop:
       Altered Fates Skin Bundle
       Altered Fates Complete Bundle
       Winter Veil Jaina Bundle
       Winter Veil Complete Bundle
   Head here for more details on all of the Bundle Packs that are currently available for purchase in the Shop.

Heroes

   Thrall, Warchief of the Horde, has been added to the in-game Shop!

Mounts

   The Magic Carpet Mount has been added, and is available with purchase of the Luxoria Skin Bundle or Luxoria Complete Bundle.
       Please note that the Magic Carpet Mount will eventually become available for purchase as an individual item with a future game update.
   The Reign-deer Mount has been temporarily removed from the Shop.

Price Changes

   Prices for Stitches have been reduced to $8.49 USD or 7,000 Gold

Skins

   Thrall’s Master Skin has been added.
   The following brand new Hero Skins have been added to the Shop:
       Crypt King Tassadar
       Desert Queen Zagara
       Hellhammer Thrall
       Luxorian Monkey Brightwing
   The following Skins have been temporarily removed from the Shop:
       Great-father Rehgar
       Winter Veil Jaina
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Design and Gameplay

Cloak

   Cloak reveal duration increased from 2 to 3 Seconds

Hearthstone (B)

   Can no longer be cast within the Altar of Storms
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Battlegrounds

Structures

   Core
       Damage versus Heroes increased by 20%
       Abathur’s Symbiote and Tassadar’s Plasma Shield can once again be cast on the Core.
   Towers
       The amount of time that towers are disabled while regenerating ammunition has been increased from 20 to 30 seconds.
           This was done to align with a previous change, in which the rate of tower ammo regeneration was reduced to 1 per 15 seconds. As such, towers will now come back online with 2 ammunition.

Mercenaries

   Grave Golem
       Root
           Grave Golems will no longer pause when casting Root.
           Root will now be cast on ranged Minions.
           Heroic units will remain the preferred targets.
       Stomp
           The post-cast delay on Stomp has been removed.
           Stomp will now be cast when there are at least 2 Heroic units around the Grave Golem, or at least 3 Minions.
           Stomp will not be cast unless the Grave Golem is already stationary.
           Stomp now deals increased damage versus Minions.
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Talents

General

   Level 20 Talents have been re-ordered in the Talent Select Pane for all Heroes so that Talents which modify Heroic Abilities are listed in the first and second slots.

Resurgence of the Storm

   This Talent has been removed from the game.

Calldown: MULE

   MULE intelligence has been increased! 
       MULEs now prioritize repairing Structures over replenishing ammunition (if a building has ammunition, its ammunition will still be replenished while it is being repaired.)
       MULEs will now prioritize Town Halls and Towers, then Gates and Moonwells, and then Walls.
   If two Structures with equal priority are in range of the MULE’s placement, it will begin repairing the one it was dropped closer to.
   After all Structures in range are healed, a MULE will then prioritize based on their need for ammunition.

Mercenary Lord

   New functionality
       Siege and Bruiser Mercenaries now deal 50% increased damage.
       A player with the Mercenary Lord Talent must be within proximity of Siege and Bruiser Mercenaries in order for them to receive the damage bonus.
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Heroes

           	Assassin 	Specialist 	Support 	Warrior
            	Falstad 	Abathur 	Li Li 	Chen 
            	Illidan 	Azmodan 	Tassadar 	Muradin
            	Jaina 	Gazlowe 		
           	Kerrigan 	

Zagara

		
            	Nova 			
            	Tychus 			
            				
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Abathur

Divider_Hero_Abathur_Crop.png

   Abathur has received a major overhaul.
   New Ability (R): Evolve Monstrosity
       Turn an allied Minion or Locust into a Monstrosity for 60 seconds.
       When enemy Minions near the Monstrosity die, it gains 4% Health and 4% Basic Attack damage, stacking up to 30 times.
       Using Symbiote on the Monstrosity allows Abathur to control it, in addition to Symbiote’s normal benefits.
       New Talent (Level 16): Volatile Mutation
           Ultimate Evolution clones and Monstrosities deal damage to nearby enemies every 3 seconds, as well as when they die.
       New Talent (Level 20): Evolution Complete
           Increases the Monstrosity’s duration by 50%, and the Monstrosity gains the Ability to Deep Tunnel to any visible location every 30 seconds.
   Locust Strain (Trait)
       Eradicate Minions (Talent) removed
       Combat Adaptation (Talent) removed
       Regenerative Microbes (Talent) moved from Level 7 to Level 1
       Assault Locust (Talent)
           Explosion damage reduced from 60 (+12 per level) to 50 (+5 per level)
       Survival Instincts (Talent)
           In addition to the 30% bonus to Locust Health, Locusts now last an additional 10 seconds.
       New Talent (Level 20): Locust Nest
           Activate to create a nest that periodically spawns Locusts. Only one Locust Nest can be active at a time.
   Symbiote (Q)
       No longer has a timed duration.
       Barbed Spines (Talent) removed
       Pressurized Glands (Talent) moved from Level 4 to Level 1
       New Talent (Level 4): Sustained Carapace
           Increases the duration of Symbiote’s Carapace (E) by 50%, and allows it to persist after Symbiote ends.
       New Talent (Level 4): Adrenal Overload
           Symbiote’s host gains 25% increased Attack Speed.
       New Talent (Level 7): Networked Carapace
           Using Symbiote’s Carapace (E) on a Minion or Mercenary also applies Carapace to all nearby allied Minions and Mercenaries.
       New Talent (Level 13): Soma Transference
           Symbiote’s Spike Burst (W) heals the host per enemy Hero hit.
       New Talent (Level 20): Hivemind
           Casting Symbiote now creates an additional Symbiote on a nearby allied Hero. This Symbiote mimics the commands of the first. If the second host moves too far away, it is destroyed.
       Needlespine (Talent)
           Now increases Stab’s range and damage by 20%.
       Stab (Q)
           Damage reduced from 44 (+13 per level) to 44 (+9 per level)
   Toxic Nest (W)
       Prolific Dispersal (Talent) moved from Level 13 to Level 4
       Ballistospores (Talent)
           Now also increases Toxic Nest duration by 25%, in addition to granting unlimited placement range.
   Ultimate Evolution (R)
       Ultimate Evolution clones no longer inherit the host’s Heroic Ability.
       Ultimate Evolution clones now provide a small amount of XP when they are killed.
       Cooldown reduced from 120 to 80 Seconds
       Evolution Master (Talent) removed
       New Talent (Level 20): Evolutionary Link
           As long as an Ultimate Evolution clone is alive, Ultimate Evolution’s original target gains a Shield equal to 20% of their maximum Health that refreshes every 5 seconds.
    Return
Azmodan

Divider_Hero_Azmodan_Crop.png

   Globe of Annihilation (Q)
       Cooldown increased from 8 to 10 Seconds
       Scaling damage increased from 13 to 15 damage.
       Taste for Blood (Talent)
           Damage bonus per kill increased from 1 to 2
   Demonic Invasion (R)
       Demonic Grunts now have real Health, rather than Doubloon Chest-style Health.
    Return

Chen

Divider_Hero_Chen_Crop.png

   Storm, Earth, Fire (R)
       Now has a 1 second cast time, during which the Ability can be interrupted.
    Return

Falstad

Divider_Hero_Falstad_Crop.png

   Falstad has received a major overhaul.
   Thunderstorm (W), Aerial Blitzkrieg (R), and their supporting Talents have been removed.
   Stoneskin (Talent) removed
   New Ability (W): Lightning Rod
       Damages an enemy and deals additional damage over 4 seconds if Falstad remains within proximity of the target.
       New Talent (Level 4): Charged Up
           Lightning Rod strikes the target 2 additional times.
       New Talent (Level 13): Thunderstrikes
           Lightning Rod deals 15% more damage with each subsequent strike.
       New Talent (Level 13): Static Shield
           Gain a stacking Shield worth 5% of Falstad’s maximum Health after every Lightning Rod strike.  Lasts for 4 seconds.
   New Ability (R): Mighty Gust
       Pushes enemies away in a gust of wind, slowing them by 60%.  This slow decays over 3 seconds.
       New Talent (Level 20): Wind Tunnel
           Mighty Gust creates a wind tunnel for 4 seconds.  Enemies caught in the tunnel will be pushed back periodically over the duration.
   Shock and Awe (R) has been renamed to Hinterland Blast.
       Blast of Awe (Talent) has been renamed to Call of the Wildhammer.
   Tailwind (Trait)
       Gust of Wind (Talent) has been renamed to Aerie Gusts.
       Aerie Gusts (Talent)
           Reduces Tailwind’s activation time to 2 seconds and increases the Movement Speed bonus from 20% to 30%.
   Flight (Z)
       Fly Away! (Talent) removed
       New Talent (Level 20): Epic Mount
           Reduces Flight’s cooldown by 20 seconds, reduces the casting time by 0.5 seconds, and increases flying speed by 50%.
   Hammerang (Q)
       Stormhammer (Talent) removed
       Wildhammer (Talent) removed
       New Talent (Level 1): Power Throw
           Increases Hammerang’s range by 40% and its slow duration by 25%.
       New Talent (Level 7): Secret Weapon
           Basic Attack damage increased by 80% while Hammerang is in flight
       New Talent (Level 16): Hammer Time
           Falstad’s first Basic Attack against a target slowed by Hammerang will now stun them for 0.75 seconds.
   Barrel Roll (E)
       Dog Fight (Talent) removed
       New Talent (Level 4): Flow Rider
           Reduces Barrel Roll’s cooldown by 35%
       New Talent (Level 7): Free Roll
           Removes Barrel Roll’s Mana cost
    Return

Gazlowe

Divider_Hero_Gazlowe_Crop.png

   Robo-Goblin (R)
       Is now a passive Heroic Ability that is always active.  Gazlowe is still able to mount after choosing this Heroic Ability.
       Damage bonus reduced from 250% to 150%.
    Return

Illidan

Divider_Hero_Illidan_Crop.png

   Metamorphosis (R)
       Demonic Form (Talent)
           No longer removes Illidan’s ability to mount, but also no longer provides bonus Movement Speed when out of combat
       The tooltip does not accurately reflect this change in-game and will be corrected in a future patch.
    Return

Jaina

Divider_Hero_Jaina_Crop.png

   Frost Bolt (Q)
       Damage reduced from 50 (+16 per level) to 45 (+14 per level)
   Cone of Cold (E)
       Damage increased from 40 (+13 per level) to 50 (+17 per level)
   Water Elemental (R)
       Initial explosion damage increased from 50 (+6 per level) to 65 (+7 per level)
       Basic Attack damage reduced from 65 (+6 per level) to 50 (+6 per level)
    Return

Kerrigan

Divider_Hero_Kerrigan_Crop.png

   Ultralisk (R)
       The Ultralisk can now be re-targeted using the “R” key.
       Torrasque (Talent)
           This talent has been reworked.  Duration and Health increases have been removed.
           The Torrasque now morphs into an egg when it dies or expires.  If the egg is not killed within a short time, a new Torrasque is spawned.  This effect can only occur once.
    Return

Li Li

Divider_Hero_LiLi_Crop.png

   Li Li has received a major overhaul.
   Protective Shield (Talent) removed
   Stoneskin (Talent) removed
   New Talent (Level 20): Kung Fu Hustle
       Abilities recharge 3 times as fast when Fast Feet is active.
   Basic Attack
       Starting damage increased from 20 to 25
   Fast Feet (Trait)
       Movement speed bonus decreased from 15% to 10%
       New Talent (Level 7): Shake It Off
           Reduces the duration of the next Stun or Root by 75%. Can only trigger once every 15 seconds.
       New Talent (Level 16): Safety Sprint
           Increases Fast Feet’s Movement Speed bonus 10% to 20% while Li Li is under 50% Health.
   Healing Brew (Q)
       New Talent (Level 1): Pro Toss
           Increases Healing Brew’s range by 30%
       New Talent (Level 7): Pitch Perfect
           After casting Healing Brew, its cost is reduced by 10 Mana for 6 seconds. This effect does not stack.
       The Good Stuff (Talent) functionality has changed
           Healing Brew now heals for an additional 30% over 6 seconds. Multiple heals extend the duration of this heal over time.
       Two For One (Talent) functionality has changed
           No longer increases Healing Brew’s Mana cost
           Now increases Healing Brew’s cooldown from 3 to 4.5 seconds
       Herbal Cleanse (Talent)
           Movement Speed bonus duration increased from 2 to 3 seconds
       Scaling heal decreased from 20 to 18
   Cloud Serpent (W)
       Cloud Serpent functionality has changed.
           Cloud Serpent now automatically attacks nearby enemies.  Only 1 Cloud Serpent can be active on a Hero at a time.
       Cost decreased from 40 to 30 Mana
       Starting damage increased from 15 to 20
       Timeless Creature (Talent) moved from Level 16 to Level 1
       Lightning Serpent (Talent)
           Damage dealt to targets after the first increased from 25% to 50%
           Search range increased by 20%
       New Talent (Level 4) : Mending Serpent
           Cloud Serpent heals its host each time it attacks.
       New Talent (Level 16): Serpent Sidekick
           Li Li gains her own Cloud Serpent after casting Cloud Serpent on an ally.
   Blinding Wind (E)
       Number of Basic Attacks missed increased from 1 to 2
       Cost decreased from 50 to 40 Mana
       Starting damage decreased from 50 to 30
       Scaling damage increased from 12 to 13 damage
       Gale Force (Talent)
           Damage bonus increased from 25% to 50%
       Mass Vortex (Talent) moved from Level 1 to Level 4
       Lingering Blind (Talent)
           Increases the number of Basic Attacks missed from 2 to 3
       New Talent (Level 13): Surging Winds
           Li Li gains 5% Ability Power for 8 seconds per target hit by Blinding Wind. Additional enemies hit refresh the buff duration and further increase Ability Power. Stacks up to 4 times.
   Jug of 1,000 Cups (R)
       Cooldown increased from 60 to 70 seconds
       Initial heal amount decreased from 35 to 20
       Scaling heal increased from 4 to 6.5
   Water Dragon (R)
       Starting damage increased from 130 to 200
       Scaling damage increased from 13 to 20
       Slow amount increased from 40% to 70%
    Return

Muradin

Divider_Hero_Muradin_Crop.png

   Second Wind (Trait)
       Heal increased from 1% to 1.5%
       Third Wind (Trait)
           Heal increased from 1.5% to 2%
           Critical heal decreased from 5% to 4%
   Dwarf Toss (E)
       Base range increased from 6 to 8
       Dwarf Launch (Talent)
           Bonus range and area decreased from 75 to 50%
   Haymaker (R)
       Mana cost reduced from 100 to 80
       A cast bar has been added during the 0.5 second wind-up to make the cast more apparent.
       Grand Slam (Talent)
           Now also reduces the Mana cost of Haymaker from 80 to 40
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Nova

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   Basic Attack
       Anti-Armor Shells (Talent)
           Damage and Attack Speed slow reduced from 300% to 250%
       New Talent: Headshot (Level 13)
           Reduces Ability cooldowns by 4 seconds after killing an enemy Hero
   Cloak (Trait)
       Advanced Cloaking (Talent)
           Basic Ability cooldown regeneration removed
           Nova now regenerates 2% Health per second while cloaked.
   Pinning Shot (W)
       Covert Ops (Talent) functionality has changed
           Mana reduction component removed
           Now increases Pinning Shot’s slow amount by 1% for every second Nova is cloaked, to a maximum of 50%.  This effect expires if Nova is decloaked for more than 1 second.
   Holo Decoy (E)
       Holo Clones no longer have collision.
       Holo Clones now have movement AI as part of their base functionality.
       Cast range increased by 25%
       Digital Shrapnel (Talent) removed
           Digital Shrapnel’s 2 second cooldown reduction has been added to the Remote Delivery Talent.
       Double Fake (Talent)
           The AI movement component of this Talent has been removed.
    Return

Tassadar

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   Oracle (Trait)
       Now reveals all cloaked units, including Zagara’s Creep Tumors.
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Tychus

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   Minigun (Trait)
       Tychus no longer has to wind-up his Minigun to attack. Instead, it now instantly attacks, beginning at a slow rate of fire, and increases to its previous maximum speed after 1.5 seconds.
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Zagara

Divider_Hero_Zagara_Crop.png

   Creep Tumor (Trait)
       Zagara can now see the duration remaining on her Creep Tumors.
       Endless Creep (Talent)
           Creep spread increase removed
           Creep spread area increased from 25% to 50%
           Now also doubles Creep Tumor Health
   Infested Drop (E)
       Bile Drop (Talent)
           Now deals the 100% bonus damage on impact, rather than damaging over time.
       Corpse Feeders (Talent)
           No longer increases Roachling duration
           Now decreases the damage that non-Heroic units deal to Roachlings by 30%
   Devouring Maw (R)
       Tyrant Maw (Talent)
           Cooldown reduction from this talent is no longer dependent on Zagara killing a Hero inside of Devouring Maw.  This is now a passive bonus.  Anytime Zagara is credited with a Hero takedown, Devouring Maw’s cooldown is reduced by 25 seconds.
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Bug Fixes

General

   Fixed several issues that could cause Abilities to not fire appropriately while holding down the right mouse button to move with Quick Cast enabled.
   Fixed an issue which caused exceptionally bright lighting to appear on certain Heroes while watching a Replay.
   Corrected several typos and tooltip errors across multiple aspects of the game.

Art

   Fixed a slight animation pop that could occur while Tyrande was riding the Battle Beast Mount.

Battlegrounds

   Catapult Minions no longer deal half their intended damage, and once again deal area of effect damage around their target.
   The Burning Rage Talent no longer deals double damage to towers affected by the Raven Lord’s Curse on the Cursed Hollow Battleground.
   Brightwing’s Phase Shift can no longer target the Dragon Statue while it is capturable on the Dragon Shire Battleground.
   Fixed an issue in which summoned Grave Golems on the Haunted Mines dealt significantly more damage to Heroes than expected.
   Muradin’s Haymaker will no longer knock enemies out of the playable area in the Haunted Mines.
   Neutral Garden Terrors will no longer drop regeneration globes inside of walls.
   Summoned Grave Golems on the Haunted Mines now properly ignore summoned units.

Heroes and Talents

   Abathur’s Symbiote is no longer visible when near the edge of the Fog of War.
   Casting Abathur’s Ultimate Evolution on a target affected by the Garden Terror’s Spore Queen’s Curse no longer causes a plant model to persist on the clone.
   Arthas Ghouls no longer instantly die to Anub’arak’s Web Blast
   Glow effects for Arthas’ Frostmourne Hungers no longer visually persist through polymorph-type abilities. 
   Bolt of the Storm and Zeratul’s Blink can no longer be cast while rooted.
   Chen’s Storm, Earth, Fire Spirits no longer become unable to cast Abilities if Triple Attack is used to jump into the enemy Altar of Storms.
   E.T.C.’s Mosh Pit now properly reveals Cloaked Heroes.
   Visual effects for E.T.C.’s Guitar Solo are no longer visible through the Fog of War.
   Gazlowe’s Deth Lazor should now properly freeze enemy Structures and Minions after learning the EZ-PZ Dimensional Ripper Talent.
   Fixed an issue in which Illidan’s The Hunt could cause unexpected behavior with Zeratul’s Cloak.
   Fixed an issue that could cause Illidan to fly out of the playable area when casting the Hunt and then shift-queuing Dive into Zeratul’s Void Prison.
   Heroes that activate the Ice Block Talent can no longer queue Abilities until Ice Block has expired. 
   Kerrigan’s Assimilation Trait now appropriately grants Shields for damage dealt by her Psionic Pulse Talent.
   Li Li’s Cloud Serpent will now attack mounted Heroes.
   Li Li’s Timeless Creature Talent no longer allows two Cloud Serpents to be present simultaneously on the same target.
   A range indicator is now displayed when hovering the mouse over Malfurion’s Innervate Ability icon.
   Fixed an issue in which Muradin’s starting Health regeneration was much higher than intended.
   Muradin’s Haymaker targeting arrow will no longer persist on the target, nor display through the Fog of War, if Muradin is killed before Haymaker can be cast.
   Nova’s Holo Decoy will now appropriately use Basic Attacks even if it does not have enough Mana to cast Abilities when it is spawned.
   Fixed several inconsistencies that could occur with Raynor’s Penetrating Round after learning Talents that modify its damage.
   Fixed an issue that could cause Rehgar to briefly pause before his first Basic Attack after casting Feral Lunge.
   The cooldown for Rehgar’s Ancestral Healing is now appropriately reduced to 10 seconds if the Ability is cancelled.
   Rehgar will no longer exit Ghost Wolf form when activating the Farsight Talent.
   A Stitches that Gorges a hero and then becomes affected by Zagara’s Devouring Maw will now continue to hold onto the Gorge target until Devouring Maw expires.
   Stitches’ Hook will no longer become visually stuck to targets that cannot be pulled.
   Fixed an issue which caused summoned units to deal half damage to Heroes with the Superiority Talent.
   The duration bar for Tassadar’s Archon will no longer remain visible on the death screen if Tassadar is killed while transforming into his Archon form.
   Casting Tassadar’s Dimensional Shift immediately after being struck by Tyrande’s Sentinel will no longer cause the revealed indicator to persist on Tassadar until his next death.
   Fixed a rare issue in which Tychus could be immediately killed upon exiting the Odin after entering it at full Health. 
   Corrected a tooltip which incorrectly indicated that Tychus’ Drakken Laser Drill was only dealing half its actual damage.
   If Tyrael’s Judgment is cancelled prior to reaching the target, he will now continue to fly toward the target’s previous location rather than drop into unpathable terrain.
   Casting Tyrande’s Sentinel now displays an appropriate minimap icon after learning the Ranger Talent.
   The visual effects for Valla’s Manticore Talent will no longer persist on Tassadar during Dimensional Shift.

Sound

   Illidan’s Metamorphosis voiceover is no longer globally audible. 
   The First Blood announcer voiceover is no longer played for each Murky death while watching a Replay.
   Grave Golem attack sounds are no longer audible through the Fog of War.
   Selecting Sgt. Hammer’s Hyper-Cooling Engines Talent while she is dead will no longer cause the associated sound effects to play before respawning.
   Voiceover indicating that a Garden Terror is spawning will no longer default to English when another language setting is selected.

User Interface

   Fixed an issue that could cause excess UI elements to appear upon returning to game menus after playing with a Hero that cannot use Mounts.
   A party member that cancels the matchmaking queue just as the countdown begins will no longer cause the bottom navigation bar to disappear for remaining party members.
   The Hero Level progress bar on endgame Summary Screens now more accurately reflects the amount of XP required when very near level-up. 
   Bringing up the Radial Ping Menu on the minimap will no longer cause the minimap to stop functioning.